آفتاب
دبیر کنگره سربداران:

خواهان ثبت روز ملی سربداران در تقویم کشور هستیم

خواهان ثبت روز ملی سربداران در تقویم کشور هستیم

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری و دبیر کنگره سربداران گفت: خواستار ثبت روز ملی سربداران در تقویم کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان، جواد حدادنیا در جمع خبرنگاران و در حاشیه کنگره هفتصدمین سالگرد نهضت سربداران با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته و تصویب روز ملی سربداران در شورای فرهنگ عمومی استان خواستار ثبت این روز در تقویم کشور شد.

وی گفت: تعداد ۲۵۰ مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شد که ۱۹۰ مقاله از مورد ارزیابی هیئت داوران قرار گرفته است. تعداد ۶۵ مقاله به صورت سخنرانی و در قالب نشست‌هایی که به همین منظور برگزار می‌شود، ارائه خواهد شد. تعداد ۵۰ طرح پژوهشی و اثرگذار در حوزه تاریخ سربداران مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و مجموعه مقالات این کنگره نیز در قالب کتابی با عنوان «نامه پارسایی» در ۳۵۰ صفحه به سه زبان انگلیسی، فارسی و عربی به چاپ می‌رسد.

وی همچنین اظهار کرد: در این کنگره میهمانانی از کشورهای آفریقایی و اروپایی حضور دارند که کتاب محتوای پیام شخصیت‌های مهم این کنگره در ۸۰ صفحه چاپ و در اختیار شرکت‌کنندگان قرار خواهد گرفت.

وی با تشکر از همه نهادهایی که در برگزاری این کنگره یاری داشتند، گفت: دانشگاه بین‌المللی جامعه المصطفی و حوزه علمیه قم، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت فرهنگی وزارت علوم و معاونت علمی و راهبردی ریاست جمهوری همکاری ارزشمندی با دبیرخانه کنگره داشتند.

انتهای پیام

کد N1070823

وبگردی