آفتاب
طی پیامی به کنگره هفتصدمین سالگرد نهضت سربداران؛

سبزوار همواره مهد دانش اصیل بوده است

سبزوار همواره مهد دانش اصیل بوده است

یک عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: سبزوار همیشه مهد دانش اصیل و فرهنگ غنی اسلامی به شمار آمده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان، آیت‌الله حسن عالمی، عضو خبرگان رهبری و رئیس ستاد زکات کشور طی پیامی به کنگره هفتصدمین سالگرد نهضت سربداران که متن کامل آن آمده است، اظهار کرد: نصرت الهی را برای بزرگواران برگزار کننده این همایش مسئلت دارم.

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

خداوند بزرگ را سپاس که دل‌های بیدار و قدرشناس مسئولان این همایش را به تجلیل و تکریم حماسه‌ای بس بزرگ و اثربخش در تاریخ تمدن اسلامی و شیعی وا داشت؛ حماسه‌ای که در سرزمین پرآوازه شیعی، دارالمومنین عالم و مجاهدپرور سبزوار بر تارک تاریخ نشست، تا اولین انقلاب شیعیان اثنی عشری که لمعه شهید اول که اکنون کتاب درسی حوزه‌های علمیه است به درخواست سربداران به عنوان دستورالعمل و قانون اساسی حکومتی در زندان دمشق تدوین شده است، به ثبت رساند.

سبزوار همیشه مهد دانش اصیل و فرهنگ غنی اسلامی به شمار آمده است، شهری که بزرگانی چون محقق سبزواری صاحب کفاته الاحکام فقیه مسلم که کتاب او سال‌ها بر کرسی اجتهاد تدریس شده و حاج ملاهادی سبزواری ستاره حکمت و فلسفه و بیهقی‌ها و سلمان زمان آیت اله العظمی سید عبدالعلی سبزواری صاحب تفسیر فاخر مواهب الرحمن و کتاب مهذف الاحکام در فقه که از مخازن علمی محسوب می‌گردد و متفکر گران‌سنگ دکتر علی شریعتی در پیشینه خود دارد.

امروز نیز غنی از ذخائر علمی و فرهنگی و مدیریتی در پهنه ایران اسلامی در مسیر اعتلا و ارتقاء تمدن اسلامی پیش رو است؛ تمدنی که حیات مجدد خود را مدیون انقلاب اسلامی امام خمینی حشره الله مع الانبیاء است.

انقلابات شیعی همواره در مسیر ارتقاءبخشی و تمدنی خویش بر مدار ظلم‌ستیزی، مقاومت، عدالت‌محوری، خودباوری و دشمن‌شناسی حرکت کرده‌اند. کلیه واژه‌هایی که اکنون بر پایه فرموده‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی (دام ظله الوارف) چراغ راه انقلاب اسلامی ما است. امید می‌رود که به فضل الهی با برگزاری این همایش و تجلیل مدافعان حریم هویت دینی و ملی تفکر آن بزرگ مردان تبیین و ترویج گردد. نصرت الهی را برای بزرگواران برگزار کننده این همایش مسئلت دارم.

والعاقبه للمتقین»

انتهای پیام

کد N1070812

وبگردی