آفتاب
در جلسات علنی هفته آینده مجلس؛

وزیران کشور و آموزش و پرورش به نمایندگان پاسخ می‌دهند

وزیران کشور و آموزش و پرورش به نمایندگان پاسخ می‌دهند

وزیر کشور برای پاسخگویی به سوال موسوی لارگانی نماینده فلاورجان و وزیر آموزش و پرورش برای پاسخگویی به سوال موسوی‌نژاد نماینده دشتستان در جلسات علنی هفته آینده مجلس حاضر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نمایندگان مجلس در جلسات روزهای یک‌شنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده ضمن میزبانی از وزیران کشور و آموزش و پرورش به بررسی لایحه اصلاح قانون الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون لغو ضرورت تصدیق رسمی اسناد دولتی بیگانه می‌پردازند.

رسیدگی به لایحه ایجاد مناطق جدید آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی و اصلاح محدوده برخی از مناطق آزاد، لایحه اساسنامه مرکز منطقه‌ای همکاری دستگاه‌های مبارزه با فساد و نهادهای کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و لایحه موافقت‌نامه انتقال محکومان به حبس بین ایران و پاکستان در دستور کار نمایندگان مجلس قرار دارد.

مجلس هم‌چنین به بررسی لایحه موافقت‌نامه استرداد مجرمان بین ایران و قبرس، لایحه معاهده انتقال محکومان به حبس میان ایران و چین، لایحه تشریفات انتقال محکومان به حبس الحاقی به موافقت‌نامه معاضدت قضایی متقابل در امور کیفری بین ایران و ترکمنستان می‌پردازد.

نمایندگان مجلس بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس، طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی، طرح استفساریه قانون الحاق یک تبصره به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش و بررسی تقاضای رسیدگی به طرح حمایت از احیاء و مرمت بافت‌های فرهنگی و تاریخی و توانمندسازی مالکان و ساکنان آن‌ها طبق اصل 85 قانون اساسی را در دستور کار دارند.

مجلس لایحه تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی، طرح جلوگیری از پرداخت دموراژ به کشتی‌ها، طرح اصلاح تبصره یک ماده 69 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و طرح الحاق یک تبصره به قانون احداث پروژه‌های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک‌ها و سایر منابع مالی و پولی کشور را مورد بررسی قرار خواهد داد.

رسیدگی به طرح جرم سیاسی، طرح اصلاح قانون تأسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، طرح الحاق یک بند به ماده 524 قانون آیین دادرسی مدنی و طرح الحاق یک تبصره به ماده 505 قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب نیز در دستور کار نمایندگان قرار دارد.

مجلس لایحه کاهش ساعات کار زنان شاغل، طرح اصلاح موادی از آیین‌ نامه داخلی مجلس، طرح نظام جامع آموزش و تربیت فنی و حرفه‌یی و مهارتی، طرح اصلاح قانون تعیین محدوده حوزه‌های انتخاباتی مجلس، طرح تأسیس سازمان ملی استاندارد و گزارش کمیسیون عمران در خصوص مشکلات ناشی از نحوه تعیین حریم و اراضی ساحلی در توسعه سواحل کشور را نیز مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.

انتهای پیام

کد N1070717

وبگردی