آفتاب

دیدار حداد عادل با معاون شورای فدراسیون روسیه

دیدار حداد عادل با معاون شورای فدراسیون روسیه

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه سفر به روسیه با معاون شورای فدراسیون روسیه دیدار و پیرامون مسایل مهم بین‌المللی و منطقه‌یی، همکاری ایران و روسیه در مقابله با تروریسم و روند همکاری دوجانبه در زمینه امور پارلمانی و اقتصادی رایزنی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بخش دیپلماسی رسانه‌یی سفارت کشورمان در مسکو اعلام کرد: غلام حسین حدادعادل، رییس فراکسیون اصول‌گرایان مجلس شورای اسلامی با اوماخانوف، معاون شورای فدراسیون روسیه دیدار کرد.

اوماخانوف در این دیدار گفت: دلیل اصلی همراهی و نزدیکی دو کشور از دو واقعیت نشات می‌گیرد. اول این که دو کشور ایران و روسیه تصمیم گرفته‌اند مستقل عمل کنند و استقلال خود را به هیچ قیمتی از دست ندهند. دوم این که اراده رهبران دو کشور به طور جدی بر ادامه همکاری مستقر است.

معاون شورای فدراسیون روسیه تاکید کرد: ما در طول سال‌های پس از انقلاب همواره بهای این استقلال‌طلبی را پرداخت کرده‌ایم و غرب مدام و با تمام توان در پی تضعیف ما بوده است. دشمنی آن‌ها کاملا روشن است. اکنون نوک پیکان آن‌ها بر فشار بر جمهوری اسلامی ایران و روسیه قرار گرفته است. ما از ابتدا مورد هجمه و بدترین تحریم‌ها قرار داشته‌ایم. اکنون از این حربه بر علیه روسیه نیز استفاده می‌کنند.

او گفت: روسیه پس از فروپاشی مدتی سردرگم و مردد بود ولی پوتین و همراهان ایشان توانستند راه نجات و اقتدار روسیه را بیابند و هویت را به ملت خود برگردانند.

اوماخانوف با بیان این که جالب است که در ملاقات‌ها متوجه می‌شویم که دو کشور به ادبیات مشترکی متوسل می‌شوند افزود: این روزها در بسیاری از محافل علمی روسیه صحبت از اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد:همکاری ایران و روسیه در سوریه معادلات جهانی را به هم ریخته است. جالب است که روند همکاری دو کشور خشم غرب را برانگیخته است. غرب به اسم مبارزه با تروریسم به رشد این غده کمک کرده است.

حداد عادل نیز در زمینه فرصت فراهم شده در جهت توسعه روابط اقتصادی دو کشور را خاطرنشان کرد: دو کشور باید بسترهای لازم و زیرساخت‌های مورد نیاز برای استحکام روابط تجاری و اقتصادی را فراهم کنند که منافع برد برد برای ایران و روسیه فراهم شود.

اوماخانوف هم ضمن یادآوری ملاقات صمیمانه خود در سال 2005 با حداد عادل افزود: ما از رهبران خود نظیر پوتین و آیت الله خامنه‌ای و روحانی رییس‌جمهور تاثیر جدی برای توسعه روابط م‌ گیریم.

وی ادامه داد: ارتباط شورای فدراسیون با طرف‌های ایرانی در شکل‌های گوناگون انجام می‌شود. ما ارتباط بسیار نزدیکی با جناب سفیر داریم. اخیرا وی در شورای علمی ما سخنرانی کردند.

اوماخانوف در بخشی از سخنانش ضمن اعلام آمادگی شورای فدراسیون برای مساعدت در زمینه مسایل اقتصادی و افزایش تراز تجاری اظهار کرد: نام دیگر شورای فدراسیون، تالار استان‌هاست. همه استان‌ها در شورا نماینده دارند. ما حاضریم در بهره‌برداری از پتانسیل استانی این توسعه روابط اقتصادی مساعدت کنیم.

انتهای پیام

کد N1070670

وبگردی