آفتاب

الاخبار: آمریکا در حال ساخت یک پایگاه هوایی در سوریه است

الاخبار: آمریکا در حال ساخت یک پایگاه هوایی در سوریه است

گزارشات حاکی از آن است که آمریکا در حال بازسازی یک پایگاه هوایی در استان حسکه در شمال شرق سوریه به منظور فرود جت‌های جنگنده و تامین پشتیبانی هوایی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه لبنانی الاخبار گزارش داد که متخصصین نیروی هوایی آمریکا در حال بازسازی و تجهیز پایگاه هوایی "ابوهاجر" در شمال سوریه است.

فرودگاه "ابوهاجر" در استان حسکه در شمال شرق سوریه که تحت کنترل یگان‌های مدافع خلق کرد است. دولت سوریه اجازه ایجاد پایگاه در سوریه یا انجام حملات هوایی در آنجا را به دولت آمریکا نداده است.

براساس این گزارش متخصصین آمریکایی حدود دو ماه در این منطقه بوده‌اند و اقدام به گسترش این محوطه هوایی کرده‌اند که از سال 2010 مورد استفاده قرار نگرفته است.

باند این فرودگاه 5 / 2 کیلومتر است که می‌تواند توسط جت‌های جنگنده برای حملات هوایی و ارسال تجهیزات نظامی مورد استفاده قرار گیرد.

پیش از این گزارشی منتشر شده بود که براساس آن آمریکا و نیروهای کرد در حال همکاری برای ساخت یک پایگاه هوایی نظامی 10 هکتاری در حسکه هستند.

در پایان ماه نوامبر گزارش شد که دو بالگرد آمریکایی از شهر ریملان پرواز کرده‌اند و هشت متخصص نیروی نظامی آمریکایی نیز سوار بر آن بودند. در ماه اوت آمریکا حملات هوایی علیه داعش را از پایگاه هوایی اینجرلیک در ترکیه آغاز کرد.

انتهای پیام

کد N1070666

وبگردی