آفتاب

رئیس پارلمان عراق از تشکیل ائتلاف "اسلامی نظامی" عربستان استقبال کرد

رئیس پارلمان عراق از تشکیل ائتلاف "اسلامی نظامی" عربستان استقبال کرد

رئیس پارلمان عراق تشکیل ائتلاف "اسلامی نظامی" به رهبری عربستان را تایید کرد و از این ائتلاف خواست تا با کشورش هماهنگ باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از شبکه الجزیره، سلیم الجبوری در بیانیه‌ای بیان کرد: تشکیل ائتلاف کشورهای اسلامی گامی مهم برای رد هرگونه ارتباط میان تروریسم و اسلام به شمار می‌رود و کشورهای اسلامی خود می‌توانند به روش‌های امنیتی و فکری به درمان این پدیده بپردازند.

الجبوری درحالی از تشکیل این ائتلاف استقبال کرده که گروه‌های مقاومت از جمله مقاومت عراق در حسن نیت ریاض در تشکیل چنین نیرویی تردید دارند.

وی در ادامه رهبری ائتلاف را به ضرورت ادامه رایزنی‌ها و هماهنگی با "کشورهای آسیب‌دیده از تروریسم و در راس آن عراق" دعوت و تاکید کرد که محدود کردن تروریسم و رهایی جهان از آن نیازمند تلاش‌های بین المللی است.

در همین حال عبدالباری زیباری، نائب رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی بیان کرد که در راستای فراهم کردن مقدمات افتتاح سفارت عربستان در عراق برخی از نیروهای کادری این سفارتخانه وارد بغداد شده‌اند.

وی گفت که بازگشایی این سفارتخانه ارتباطی با ائتلاف اعلام شده از سوی ریاض ندارد.

دولت عربستان چند روز پیش از تشکیل ائتلافی نظامی در میان کشورهای اسلامی به منظور "مقابله با تروریسم" خبر داد که متشکل از 34 کشور است و بنابر اعلام عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان، کشورهای عضو ائتلاف به زودی به تبادل اطلاعات و ارائه تجهیزات خواهند پرداخت و در صورت نیاز نیز به استقرار نیرو در مناطق تهدید شده مبادرت می‌کنند.

انتهای پیام

کد N1070632

وبگردی