آفتاب
النجباء عراق تشریح کرد؛

اهداف پنهان ائتلاف اسلامی اعلام شده از سوی ریاض

اهداف پنهان ائتلاف اسلامی اعلام شده از سوی ریاض

گروه مقاومت اسلامی النجباء عراق با صدور بیانیه ای به تشریح اهداف پنهان ائتلاف موسوم به اسلامی برای مبارزه باتروریسم که اخیرا از سوی سعودی ها اعلام شده است پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النهرین، گروه مقاومت اسلامی النجباء  عراق با صدور بیانیه ای به ائتلاف اعلام شده از سوی ریاض واکنش نشان داد.در این بیانیه آمده است: در حالی که داعش در عراق و سوریه و دیگر کشورهای عربی و اسلامی به فساد مشغول است و استعمارگران آمریکایی و صهیونیستها همواره به دنبال تکه تکه کردن کشورهای عربی و اسلامی و تسلط بر منابع و سرنوشت ملتهای آن از طریق اشغال نظامی مستقیم و ایجاد پایگاه نظامی و ایجاد بحران های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی هستند این ائتلاف مطرح می شود.

در این بیانیه آمده است: ائتلاف مطرح شده از سوی رژیم سعودی در راستای ادامه سیاست های اشغالگری و غارت و سلطه طلبی و حمایت از رژیم صهیونیستی و نظام جهانی تحت تسلط غرب و آمریکاست.طرح ائتلاف نظامی اسلامی برای مبارزه با تروریسم بین المللی در واقع کلام حقی است که از آن باطل استنباط می شود و برای مقابله با خشونت و تروریسم بین المللی به ویژه پس از حوادث پاریس صورت می گیرد.

النجبا تاکید کرد: این طرح سعودی ها همزمان با تبلیغات رسانه های وابسته به سیاست گذاران آمریکایی درباره آنچه خاورمیانه جدید نامیده می شود، است.همان طرحی که به تجزیه آرام موسوم است  و از سوی بایدن معاون رئیس جمهوری آمریکا برای تجزیه عراق به سه منطقه شیعه، سنی و کُرد مطرح شده است.قبل از آن نیز کاندولیزا رایس وزیر خارجه زمان بوش نظریه هرج و مرج مبتنی بر ایجاد آشوب و جنگ داخلی و مذهبی در منطقه از جمله عراق را برای آسان کردن تسلط بر منطقه مطرح کرد.

پس از آن دعوت جان بولتون نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل درباره ایجاد کشوری سنی شامل شمال شرق سوریه و غرب عراق تا جایگزینی برای داعش باشد را مطرح کرد و تاکید کرد که عراق و سوریه به شکل کنونی به پایان راه رسیده است.همچنین باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا خواستار تعامل با اهل سنت عراق و حمایت نظامی و سیاسی از آن شد و به دنبال آن کمیته هماهنگی استانهای سنی نشین مطرح شد.

در این بیانیه آمده است: این طرحی طائفه ای از سوی سعودی ها برای نابودی همه نیروهای انقلابی و مبارزان ضد آمریکا،رژیم صهیونیستی، داعش و طرح های جنایکارانه آنها علیه جهان اسلام است.گواه این مدعا نیز بیانیه تاسیسی این ائتلاف شرور مبنی بر حمایت امت از همه گروه های تروریستی مسلحانه است.لفظ تروریسم و تروریست شامل کسانی خواهد شد که با سیاست های آل سعود، امریکا، غرب، رژیم اسرائیل مخالفند و این بهانه ای برای حذف گروه های جهادی اسلامی و مقاومت اسلامی در عراق و سوریه، لبنان، یمن، بحرین و جزیره العرب است.

النجبا بیان کرد: این ائتلاف پس از آن رونمایی می شود که ائتلاف بین المللی با شکست روبرو شد و پس از گذشت یک سال و اندی موفقیتی به دست نیاورد. این پس از موفقیت حملات روسیه علیه داعش در سوریه و موفقیت های نظامی در سوریه و اظهار عجز و ناتوانی آمریکا و متحدانش صورت می گیرد.

ذر این بیانیه آمده است: بیشتر طرف های فعال در این ائتلاف همان حامیان مالی و تسلیحاتی و سیاسی و رسانه ای داعش هستند و همچنان فتواهای تکفیری و قتل و کشتار مسلمانان و دیگر ادیان از سوی آنها صادر می شود.سعودی ها، قطری ها، ترکیه، پاکستان، مصر، سودان، لیبی و دیگر اعضا از همپیمانان سنتی آمریکا هستند.

النجبا تاکیدکرد: این ائتلاف جدید نسخه پیشرفته و عدول شده طرح ها و ائتلاف هایی است که به سعودی ها  و کشورهای حوزه خلیج فارس و برخی کشورهای عربی به عنوان سرسپرده آمریکا اجازه ایفای نقش شرورانه تری در منطقه می دهد.این بر اساس حمایت های مالی، نظامی و اقتصادی عربستان سعودی و کشورهای حوزه خلیج فارس و برای نابودی مقاومت اسلامی عراق و سوریه و لبنان، فلسطین، کشورهای حوزه خلیج فارس و  جزیره العرب برای حفظ منافع راهبردی غرب و رژیم صهیونیستی است.

در این بیانیه آمده است: مبارزه با تروریسم قبل از هر چیزی همبستگی ملت های منطقه در جنگ علیه تروریسم و استعمارگران و مزدوران پنهان و آشکار آنها را طلب می کند و اینکه اجازه تعمیق دو دستگی، جنگ طایفه ای و خبیثانه به استکبار جهانی داده نشود.

النجبا بیان کرد: از دیدگاه ما مقابله با تروریسم با خشک شدن منابع مالی و توقف حمایت های پنهان از گروه های تروریستی و تکفیری حاصل می شود.باید فتواهای تکفیری از سوی موسسات کشورهایی که مدعی مبارزه با تروریسم هستند قطع شود.باید تلاش های موسسات دین، مدارس، دانشگاه ها و رسانه های کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم در حمایت از تروریسم پایان داده شود.

در این بیانیه آمده است: باید قاچاق نفت از عراق و سوریه و فروش آن برای به دست آوردن درآمد داعش متوقف شود.باید اقداماتی برای توقف عبور و مرور و جذب تروریست ها و اعزام آنها به عراق و سوریه به ویژه از طریق ترکیه متوقف شود.

جنبش النجباء عراق در پایان اعلام کرد: از همین رو از همه نیروها و احزاب سیاسی فعال در عراق درباره این طرح شوم هشدار می دهیم تا بر توان ملی عراق و گروههای مقاومت اسلامی در برابر تروریسم تکیه کنند به ویژه که این گروه ها تحرکات داعش را ناکام گذاشته اند و مناطق و اراضی عراق عزیز را آزاد کرده اند و جانفشانی زیادی کرده اند.تکیه بر غرب و طرف های مشکوک به مثابه سرابی است که جز شکست و دنباله روی و هیمنه استعمارگران را به دنبال ندارد.ما از ملت خود می خواهیم که به مقابله با این طرح ها بپردازند و از توان این ملت و بینش بالای آن آگاهیم.

کد N1070529

وبگردی