آفتاب

توافق طرف های یمنی با اعزام کمک های انسانی به تعز

توافق طرف های یمنی با اعزام کمک های انسانی به تعز

شرکت کنندگان در گفتگوهای صلح یمن که در سوییس در حال برگزاری است، با ارسال کمک های انسانی به شهر تعز یمن موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز عربی، اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده سازمان ملل به لیبی گفت: طرف های مذاکره از تمایل خود برای بررسی توقف جنگ خبر دادند.

وی با صدور بیانیه ای از توافق گروه های درگیر یمن برای ارسال کمک انسانی به شهر تعز استقبال کرد و گفت: کاروان کمک های انسانی وابسته به سازمان ملل به اکثر مناطق تعز رسیده است و کمک ها طی چند روز آینده بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

ولد الشیخ اظهار داشت: کمک های دیگری به حجه، صعده و سایر مناطق متأثر از جنگ ارسال خواهد شد.

فرستاده سازمان ملل به یمن ضمن استقبال از این اقدام به عنوان اولین دستاورد طرف های مذاکره کننده یمنی، طرف ها را به تلاش برای رسیدن به توافق در زمینه ورود نیروهای امدادرسان به این مناطق برای ارائه خدمات به نیازمندان در کل یمن، ترغیب کرد.

وی تاکید کرد: گفتگوها طی چند روز آینده نیز ادامه خواهد داشت و تلاش می شود نقشه راه مشخصی برای آینده با تمرکز بر مسائل خاصی ترسیم شود.

مذاکرات در حالی برای سومین روز در شهر بی ین سوییس میان طرف های نزاع یمن ادامه دارد که نیروهای ائتلاف تحت رهبری عربستان و نیروهای وابسته به عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی یمن، بارها آتش بسی را که از ظهر روز سه شنبه اعمال شد نقض کرده و مناطقی را در یمن بمباران کرده اند.

کد N1070318

وبگردی