آفتاب
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران مطرح کرد

12 میلیون شیعه حاصل تلاش 20 ساله شیخ زکزاکی

12 میلیون شیعه حاصل تلاش 20 ساله شیخ زکزاکی

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: شیخ زکزاکی کسی است که توانست در طول 20 سال بیش از 12 میلیون شیعه را در نیجریه تربیت کرده و تحویل جامعه دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی در همایش طلیعه حضور طلبه‌های تازه ورود مدارس علمیه خواهران استان زنجان با محکوم کردن جنایت‌های ارتش نیجریه در کشتار مسلمانان و شیعیان این کشور و دستگیری شیخ ابراهیم زکزاکی ابراز امیدواری کرد: شیخ زکزاکی این روحانی برجسته شیعی هرچه سریع‌تر از بند اسارت افراد تندرو و افراطی آزاد شود و دولت نیجریه باید نسبت به این قضیه هر چه سریع‌تر اقدام کند.

وی ادامه داد: شیخ زکزاکی شخصیتی است که در شهر قم به تحصیل پرداخت و بعد از اتمام تحصیل به نیجریه عزیمت کرد.

جمشیدی در ادامه با بیان این‌که «خداوند بهترین بندگان خود را به مسیر طلبگی و کسب معارف دین هدایت می‌کند» افزود: بندگی خدا و قرب الهی اختصاص به شخص خاصی ندارد و برای همه افراد دست یافتنی است و فرقی بین زن و مرد نیست.

وی اظهار کرد: رسالت روحانیت شیعه ترویج احادیث و روایات ائمه(ع) است و علما و روحانیت حجت معصومین بر روی زمین هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به این‌که «ارزش انسان‌ها در پیشگاه الهی به اندازه علم انسان‌هاست» ادامه داد: علمی که انسان می‌تواند به عنوان توشه به آخرت ببرد علم دین، علم معرفت و علم فقه است و کسب این نوع علم موهبت الهی به افراد است.

جمشیدی بیان کرد: یکی از شاخصه‌های مهم خواهران طلبه عفاف و پاکدامنی این قشر است که می‌تواند جامعه‌ای را تحت تاثیر قرار داده و انسان‌های الهی تربیت کند.

وی افزود: هدف ما در مسیر طلبگی باید جلب رضایت امام زمان(عج) باشد که رضایت اهل بیت(ع) توفیق دنیا و آخرت را در پی دارد.

جمشیدی با بیان این‌که «علم دین مطابق با معارف اهل بیت(ع) است و طلبه‌ها باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به ترویج این علم داشته باشند» گفت: خوشبختانه امروز جنبش علمی در حوزه‌های علمیه خواهران در اکثر موارد بهتر و بالاتر از بسیاری از مراکز علمی است.

وی خاطرنشان کرد: ماندگاری تلاش‌ها و موفقیت‌های کسب شده علمی در گرو تحصیل علم، کسب علوم دینی و ترویج معارف الهی است.

انتهای پیام

کد N1070011

وبگردی