آفتاب
پایان اولین روز از ثبت نام‌ها در فرمانداری تهران؛

درخواست فرماندار تهران از متقاضیان انتخابات خبرگان برای تعجیل در ثبت‌نام

درخواست فرماندار تهران از متقاضیان انتخابات خبرگان برای تعجیل در ثبت‌نام

فرماندار تهران گفت: از همه متقاضیان درخواست می‌کنم تا در روزهای نخست برای انحام مراحل ثبت نام خود به شعب مربوطه مراجعه کنند تا هم از تلف شدن وقت‌شان جلوگیری شود و همچنین در فرصت کافی مرحله ثبت‌نام خود را طی کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) عیسی فرهادی پس از پایان ساعت ثبت‌نام کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در فرمانداری تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به فرصت هفت روزه متقاضیان برای ثبت‌نام در انتخابات مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: از همه متقاضیان درخواست می‌کند تا در روزهای نخست برای انجام مراحل ثبت‌نام خود به شعب مربوطه مراجعه کنند تا هم از تلف شدن وقت‌شان جلوگیری شود و هم در فرصت کافی مرحله ثبت‌نام خود را طی کنند.

وی همچنین با اشاره به پروسه‌های متعدد برگزاری انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: برگزاری این انتخابات‌ها دارای چندین پروسه است که یکی از مهمترین آن‌ها تشکیل هیأت های اجرایی با حضور تعدادی از معتمدین مردم،‌اعضای هیأت نظارت و دادستان و نماینده شورای شهرستان است.

وی با اشاره به انتخاب اعضای هیأت اجرایی مجلس خبرگان در شب گذشته ادامه داد: شب قبل طی انتخاباتی هشت نفر عضو هیأت احرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری تهران انتخاب شدند و بامداد امروز نیز پروسه دوم انتخاب خبرگان که ثبت‌نام کاندیداها است در فرمانداری تهران و همچنین وزارت کشور آغاز شد.

فرماندار تهران گفت: تاکنون دو نفر از متقاضیان عضویت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در فرمانداری تهران مرحله ثبت‌نام خود را پشت سر گذاشتند.

وی در ادامه به آغاز مهلت ثبت‌نام متقاضیان حضور در مجلس شورای اسلامی از روز شنبه هفته آتی اشاره و اظهار کرد: از روز شنبه متقاضیان عضویت در مجلس خبرگان رهبری مانند امروز در استان تهران فقط در فرمانداری و وزارت کشور انجام می‌شود و ثبت‌نام متقاضیان عضویت در مجلس شورای اسلامی نیز در شهرستان‌های استان تهران در شعب اصلی و برای شهرستان تهران که شامل اسلام شهر، ری، شمیرانات و پردیس است در فرمانداری تهران و وزارت کشور انجام می‌گیرد.

وی در مورد انتخاب هیأت اجرایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر اساس هماهنگی‌هایی که با شورای نگهبان بوجود آمده است در صورت فراهم شدن امکان، قرار است که از هیأت اجرایی انتخابی برای مجلس خبرگان رهبری،‌برای مجلس شورای اسلامی نیز به صورت دو منظوره استفاده کنیم. با این تفاوت که در هیأت اجرایی خبرگان رهبری دادستان و در هیأت اجرایی مجلس شورای اسلامی نماینده شورای شهرستان عضویت خواهند داشت و صورت جلسه های مربوط به هر کدام از انتخابات‌ها توسط جداگانه توسط آن‌ها به امضا خواهد رسید.

فرهادی در مورد پروسه بعدی پس از مرحله ثبت‌نام برای انتخابات های خبرگان و مجلس شورای اسلامی گفت: پس از پایان مهلت ثبت‌نام متقاضیان مجلس خبرگان رهبری پرونده کاندیداها برای بررسی و احراز صلاحیت به شورای نگهبان ارسال می‌شود و فرمانداری دیگر با این موضوع کاری ندارد اما برای انتخابات های مجلس شورای اسلامی هیأت هایی اجرایی همزمان بحث بررسی صلاحیت متقاضیان را در دستور کار خود قرار می‌دهند و در پایان مهلت ثبت‌نام طبق زمانی که از پیش اعلام شده است باید استعلام‌های مورد نیاز توسط دستگاه‌های مربوطه به فرمانداری اعلام شود و بر اساس آن‌ها صلاحیت ها در هیأت‌های اجرایی بررسی و در نهایت نتایج اعلام شود.

وی خاطرنشان کرد: از روز شنبه همچنین باید بحث مهم انتخاب اعضای چهار هزار شعبه اخذ رای شهرستان تهران را در دستورکار خود قرار دهیم و طی آن افراد مورد نیاز شناسایی، آموزش و آمادگی های لازم را فراهم نماییم تا انتخابات را به خوبی پشت سر بگذاریم.

وی در پایان در مورد پروسه انجام ثبت‌نام متقاضیان عضویت در مجلس خبرگان در محل‌های ثبت‌نام و مدت زمان این پروسه با بیان این‌که «حداکثر دو ساعت زمان برای انجام کامل ثبت‌نام افراد طول می‌کشد»، خاطرنشان کرد: متقاضیان ثبت‌نام باید هنگام مراجعه به شعب ثبت‌نام تمام مدارک اعلام شده از قبل را همراه خود داشته باشند و همچنین به دلیل این‌که برای طی کردن پروسه کامل ثبت‌نام نیاز به ارائه اطلاعات مختلف از سوی کاندیداها است آن‌ها باید فرم‌های مختلفی را نیز تکمیل کنند و برای این پروسه حداکثر دو ساعت زمان صرف می‌شود.

انتهای پیام

کد N1069998

وبگردی