آفتاب
پوتین مطرح کرد؛

ترکیه و غرب؛ عامل پیدایش داعش

ترکیه و غرب؛ عامل پیدایش داعش

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در سخنانی تصریح کرد: کشورهای غربی و همچنین ترکیه با هدف دستیابی به منابع نفتی در عراق اقدام به ایجاد گروه تروریستی داعش کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه امروز پنجشنبه در سخنانی با بیان اینکه ترکیه و کشورهای غربی عامل تشکیل گروه تروریستی داعش هستند، تصریح کرد: ترکیه و غرب با هدف دستیابی به منابع نفتی در عراق دست به چنین اقدامی زده اند.

بر اساس این گزارش، وی همچنین با اشاره به اقدام ترکیه در هدف قرار دادن جنگنده روسی «سوخو 24» گفت: این اقدام بسیار «خصمانه» بود.

پوتین اظهار داشت: ترکیه پس از سرنگون کردن جنگنده روسی به جای تماس با مقامات مسکو با ناتو ارتباط برقرار کرد و همه را در شرایط سختی قرار داد.

وی با بیان اینکه دورنمای روشنی را برای بهبود روابط مسکو و آنکارا نمی بیند، گفت: هرگاه با همکاری با آنکارا موافقت کردیم، از پشت خنجر خوردیم.

رئیس جمهوری روسیه همچنین به صورت تلویحی به مقامات آنکارا نسبت به نقض حریم هوایی سوریه پس از تقویت حضور نظامی روسیه در این کشور هشدار داد.

رئیس جمهوری روسیه در ادامه اظهار داشت: داعش از طریق کردستان عراق اقدام به قاچاق نفت به ترکیه می کند.

پوتین در ادامه با بیان اینکه سرنوشت بشار اسد در سوریه را تنها مردم این کشور تعیین می کنند، اظهار داشت: ما به پایگاه نظامی دائمی در سوریه احتیاجی نداریم؛ هرگاه گروه تروریستی را بخواهیم هدف قرار دهیم به راحتی این کار را انجام خواهیم داد.

وی در پایان تأکید کرد: به هیچ قدرت خارجی اجازه نخواهیم داد تعیین کنند چه کسی باید در سوریه حکومت کند.

کد N1069962

وبگردی