آفتاب

درخواست جمهوری‌خواهان آمریکا از اوباما برای ادامه تحریم‌های ضد ایرانی

درخواست جمهوری‌خواهان آمریکا از اوباما برای ادامه تحریم‌های ضد ایرانی

ده‌ها تن از سناتورهای جمهوری خواه آمریکا در اقدامی مداخله جویانه با بیان اینکه آزمایش اخیر موشک بالستیک تهران نشان دهنده بی اعتنایی آشکار به تعهدات بین‌المللی بود، از باراک اوباما رئیس جمهور این کشور خواستند تا تحریم‌های علیه ایران را رفع نکند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، 36 تن از 54 سناتور جمهوری‌خواه آمریکا از جمله هیچ مک کانل، رهبر اکثریت سنا در نامه‌ای به باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از وی خواستند تا تحریم‌های علیه ایران را طبق توافق هست‌ ‌ای رفع نکند.

در این نامه آمده است که آزمایش‌های موشکی توانایی‌های تهران برای هدف قرار دادن سکی«ِ»‌های اشغالی و نیروهای آمریکایی در منطقه را افزایش می‌دهد. به این دلیل است که جدا کردن برنامه موشک بالستیک ایران از برنامه هسته‌ای این کشور اشتباه است.

به گزارش ایسنا، مقامات رسمی ایران همواره اعلام کرده‌اند که برنامه موشکی ایران ماهیتی صرفا دفاعی دارد و ایران هیچ گاه آغاز کننده نبردی نخواهد بود اما به هر تهدیدی پاسخی دندان شکن خواهد داد.

این نامه توسط سناتور کیلی آیوت، عضو کمیته خدمات تسلیحاتی سنا تنظیم شده است.

قانون‌گذاران جمهوری خواه آمریکا و چند تن از دموکرات‌های هم حزبی اوباما عمیقا نسبت به توافق هسته‌ای ایران تردید دارند.

روز سه‌شنبه یک تیم نظارتی تحریم‌های سازمان ملل مدعی شد که ایران با انجام آزمایش موشک جدید خود قطع‌نامه شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده است.

حسین دهقان وزیر دفاع ایران روز چهارشنبه اعلام کرد که ایران هیچ محدودیتی را در برنامه موشکی‌اش نخواهد پذیرفت.

انتهای پیام

کد N1069893

وبگردی