آفتاب

وزیر دفاع آمریکا از ایمیل شخصی خود برای مسائل کاری استفاده کرده است

وزیر دفاع آمریکا از ایمیل شخصی خود برای مسائل کاری استفاده کرده است

وزیر دفاع آمریکا در اقدامی خلاف مقررات امنیتی در ماه‌های نخست تصدی وزارت دفاع به استفاده از ایمیل شخصی خود برای پرداختن به برخی مسائل دولتی ادامه داده است.

به گزارش خبرگزای دانشجویان ایران(ایسنا)، روزنامه نیویورک تایمز نوشت: اشتون کارتر که ماه فوریه وزیر دفاع آمریکا شد، بر خلاف روندهای اجباری در وزارت دفاع، دست‌کم دو ماه پس از افشای آنکه هیلاری کلینتون در دوران تصدی وزارت خارجه از ایمیل شخصی خود برای مسائل دولتی استفاده کرده، ایمیل شخصی خود را حفظ کرده بود.

ماجرای استفاده از ایمیل شخصی به موضوعی جنجال برانگیز در آغاز تبلیغات انتخاباتی هیلاری کلینتون که از حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری نوامبر آینده در آمریکا نامزد شده، تبدیل شده بود.

یکی از مسئولان دولت اوباما به نیویورک تایمز گفت زمانی که دنیس مک‌ دانو، رئیس کارکنان کاخ سفید ماه مه به این موضوع پی برد که اشتون کارتر از ایمیل شخصی خود استفاده می کند، به دفتر شورای ریاست جمهوری دستور داد از پنتاگون توضیح بخواهد.

سخنگوی اشتون کارتر در بیانیه‌ای اعلام کرد وزیر دفاع اذعان کرده است که با استفاده از ایمیل شخصی خود مرتکب اشتباه شده است.

نیویورک تایمز به نقل از پیتر کوک سخنگوی کارتر نوشت: وزیر دفاع با بررسی پیام‌های خود در ایمیل شخصی‌اش متوجه شد که با استفاده سهوی از این حساب کاربری برای مسائل مرتبط با کارش حتی گاهی برای مسائل عادی اداری مرتکب اشتباه شده است و به استفاده از ایمیل رسمی رو آورد.

کوک افزود: در نتیجه او استفاده از ایمیل شخصی را متوقف و کلا استفاده از هر گونه ایمیل را محدود کرد.

کوک افزود کارتر به ویژه از حساب الکترونیک شخصی خود برای ارتباط با دوستان و خانواده استفاده کرده است.

تعداد دقیق نامه‌هایی که اشتون کارتر از طریق ایمیل شخصی خود در این دوره ارسال یا دریافت کرده، فعلا مشخص نیست.

انتهای پیام

کد N1069841

وبگردی