آفتاب

هاموند: دستیابی به توافق آتش بس در سوریه چالشی بزرگ است

هاموند: دستیابی به توافق آتش بس در سوریه چالشی بزرگ است

وزیر امور خارجه انگلیس تاکید کرد ادامه تمرکز حملات هوایی روسیه در سوریه به تندروها کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس در پارلمان این کشور گفت :هنوز بیشتر حملات هوایی روسیه بر ضد قدرتهای مخالف سوری و نه داعش است.

وی افزود :ما با هم‌پیمانان خود در ائتلاف از جمله آمریکا از روسیه درخواست کردیم که هر زمان که فرصت به وجود آمد حملات خود را تنها بر داعش متمرکز کنند. قابل قبول نیست که این اقدام روسیه ، مخالفان دولت را تضعیف کند و نیروهای داعش را که ادعا می‌کند با آنها می جنگد برتری دهد.

یک منبع در دفتر هاموند گفت، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس در نشست ماه گذشته گروه 20 در ترکیه گفت برای تمرکز تلاشهای روسیه بر جنگ با سازمان داعش تلاش می کند.

هاموند افزود: روسیه تعداد حملات هوایی خود را بر ضد داعش از زمان سرنگونی هواپیمای مسافربری روسیه در سینا در اکتبر گذشته ، حادثه‌ای که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت ، بیشتر کرده است اما تنها حدود یک چهارم حملات هوایی روسیه بر ضد تروریست‌ها بوده است. آنچه روسیه تاکنون انجام داده در بهترین حالت مسئله‌ای مبهم به شمار می آید. هنوز تنها حدود 25 درصد کل حملات هوایی بر ضد تندروها است و بقیه حملات بر ضد مخالفان میانه رو است و این مسئله کمکی نمی کند.

هاموند گفت: هدف آمریکا در خصوص دستیابی به توافق آتش بس در سراسر سوریه در مذاکرات قدرتهای جهانی که روز جمعه در نیویورک برگزار می‌شود «چالشی بزرگ» خواهد بود.

انتهای پیام

کد N1069799

وبگردی