آفتاب

اردن فهرست 160 گروه تروریستی در سوریه را به روسیه تحویل داد

اردن فهرست 160 گروه تروریستی در سوریه را به روسیه تحویل داد

یک منبع در وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که اردن به طرف روسی فهرستی از حدود 160 گروه که مظنون به فعالیت‌های تروریستی در سوریه هستند، تحویل داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، کمی قبل از نشست بین المللی جدیدی که قرار است پیرامون سوریه در نیویورک برگزار شود، یک منبع در وزارت خارجه روسیه گفت: اردن این فهرست را به ما تحویل داده است که شامل حدود 160 گروه می‌شود.

وی افزود: پیش بینی می‌شود که این فهرست اردن برای بررسی در نشست وزارتی گروه حمایت از سوریه که روز جمعه آتی در نیویورک برگزار خواهد شد، مطرح شود.

پیشتر شرکت کنندگان در نشست حمایت از سوریه، اردن را مامور کردند که فهرست واحدی از گروه‌های تروریستی در سوریه تدوین کند و این کار را بر اساس اطلاعاتی انجام دهد که کشورهای دیگر از جمله روسیه، آمریکا و عربستان به اردن داد‌ه‌اند.

پیش بینی می‌شود که این فهرست پس از توافق تمامی طرف‌ها درخصوص آن به شورای امنیت ارجاع شود تا شورای امنیت این گروه‌ها را رسما در فهرست‌ تشکیلات تروریستی قرار دهد.

این گروه‌ها در روند سیاسی در سوریه شرکت داده نمی‌شوند و بخشی از هر گونه توافقی که برای پایان بحران سوریه منعقد خواهد شد، نخواهند بود.

طبق گفته منابع، اردن داعش و گروه‌های حامی آن در اقصی نقاط سوریه را در این فهرست قرار داده است. همچنین در این فهرست، جبهه النصره و تمامی گروه‌های وابسته به آن و تشکیلاتی با نام‌های "جیش المهاجرین و الأنصار"، "فجر الإسلام"، "جند الأقصی"، "جنبش نور الدین زنکی"، "تیپ توحید" و "احرار الشام" قرار دارند.

انتهای پیام

کد N1069776

وبگردی