آفتاب
برای هرگونه رویارویی احتمالی با چین؛

ویتنام ارتش خود را تقویت می‌کند

ویتنام ارتش خود را تقویت می‌کند

منابع آگاه اعلام کردند ارتش ویتنام به منظور تقویت توان نظامی خود برای مقابله با هرگونه مناقشه احتمالی با چین ، روند مدرن سازی ساختار نظامی این کشور را تسریع کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز ، مقامات بلندپایه نظامی ویتنام اعلام کردند هدف اصلی حزب حاکم کمونیست ویتنام خنثی سازی هر گونه تشدید تنش با همسایه قدرتمند شمالی بر سر دریای چین جنوبی است.

یک مقام بلندپایه دولتی ویتنام اعلام کرد : ما نمی خواهیم با چین مناقشه داشته باشیم و باید اولویت اصلی خود را بر دیپلماسی قرار دهیم. ولی از طرفی می‌دانیم که باید خود را برای بدترین شرایط آماده سازیم.

هانوی در سالیان اخیر با خرید شش فروند زیر دریایی پیشرفته از روسیه ، قدرت بازدارندگی نیروی دریایی خود را افزایش داده است و طی این ماه اولین زیردریایی عملیات گشت زنی در دریای چین جنوبی را آغاز کرده است.

مقامات بلندپایه دولتی اخیرا در طول بازدیدهای مکرر خود از پایگاه‌های نظامی بر ضرورت حفظ آمادگی رزمی تحت شرایط جدید در منطقه تاکید کرده‌اند.

به گفته کارشناسان، روسیه و هند دو منبع اصلی تامین تسلیحات پیشرفته و همکاری‌های اطلاعاتی و آموزشی برای هانوی به شمار می روند. افزون بر آن هانوی در صدد گسترش مناسبات با آمریکا، ژاپن، استرالیا ،فیلیپین، رژیم صهیونیستی و نیز برخی کشورهای اروپایی است.

ویتنام هم اکنون به دنبال خرید جنگنده بمب افکن‌های بیشتر از روسیه است و در زمینه خرید هواپیماهای جنگنده و هواپیماهای گشت زنی دریایی و نیز هواپیماهای شناسایی بدون سرنشین ، مذاکراتی را با شرکت‌های تسلیحاتی اروپایی و آمریکایی آغاز کرده است. این کشور همچنین برنامه‌هایی را در زمینه مدرن سازی و گسترش دفاع هوایی از جمله خرید رادارهای شناسایی و سامانه‌های هشدار دهنده از اسرائیل و موشکهای پیشرفته سطح به هوای اس 300 از روسیه آغاز کرده است.

انتهای پیام

کد N1069743

وبگردی