آفتاب

روایت حبیبی ازمذاکرات انگلیسی‌ها با اسد درباره سقوط رژیم ایران/ استتار نارنجی اموی با سبز علوی در 88

روایت حبیبی ازمذاکرات انگلیسی‌ها با اسد درباره سقوط رژیم ایران/ استتار نارنجی اموی با سبز علوی در 88

مهر نوشت: دبیرکل حزب مؤتلفه با بیان اینکه ما در مقابل فتنه‌گران ۸۸ ذره‌ای تسامح و تساهل نخواهیم داشت، گفت: فتنه‌گران دشمنان انقلاب اسلامی هستند.

محمدنبی حبیبی، در همایش حزب زنان جمهوری با اشاره به نزدیک شدن سالگرد حماسه نهم دی اظهار کرد: در فتنه ۸۸ نارنجی اموی را با سبز علوی استتار کردند. در آن ایام رئیس میز ایران در سازمان سیا یک روز قبل از انتخابات گفت فردا در ایران انتخابات نیست آنچه که ما در کشورها به عنوان انقلاب نارنجی راه انداختیم در ایران هم محقق خواهیم کرد. بنابراین اگر کسی حوادث ۸۸ را تنها با عنوان رقابت دو نامزد انتخاباتی تحلیل کنیم، اگر مغرض نباشیم قطعا اشتباه کرده ایم.

حبیبی گفت: فتنه ۸۸ برای براندازی نظام شکل گرفت و مردم نیز تا ۹ دی صبوری کردند و در نهایت آن را خنثی ساختند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به سفری که اواخر سال ۸۸ به سوریه داشته است، تاکید کرد: من اواخر همان سال به دعوت حزب بعث سوریه به دمشق رفتم و یک ملاقات خصوصوی با ولید معلم وزیر خارجه سوریه داشتم. وی در آن ملاقات می گفت که در بحبوحه حوادث ۸۸ با برخی دیپلمات های انگلیسی ملاقات داشته و به آنها گفته است که شما اشتباه کردید که اجازه دادید نخست وزیرتان از اغتشاش گران داخل ایران حمایت کند. ولید معلم می گفت من به انگلیسی ها گفتم رژیم ایران با این کارها ساقط شدنی نیست. اما انگیسی ها به من گفتند شما اطلاعاتت کم است این بار رژیم ایران ساقط شدنی است و کسانی که فکر می کنند این رژیم به سلامت از این حوادث عبور خواهد کرد، اشتباه می کنند.

حبیبی با بیان اینکه برای سران انگلیس، فرانسه و آمریکا ساقط شدن جمهوری اسلامی محرز بوده است، گفت: فتنه ۸۸ محدود به یک رقابت انتخاباتی نبود. در این فتنه با قرآن کاغذی در مقابل قرآن ناطق ایستادند و پایه های مسجد ضرار را ریخته بودند و داشتند سقف آن را می زدند. بنابراین اگر این مساله را انکار کنیم کاری درست نخواهد بود.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: عده ای همین امروز بعد از گذر از فتنه ۸۸ به دنبال این هستند که در انتخابات مجلس دهم، مجلس ششم دیگری را درست کنند و مدام خواب مجلس ششم را می بینند. مجلس ششمی که در آن یک عضو حزب مشارکت نطق می‌کند و کروبی به او می گوید حرف های تو همان حرف های رادیو اسرائیل است. یعنی اینقدر آش شور شده بود که آشپز هم اعتراض می کرد.

وی با تاکید بر اینکه صورت مساله فتنه ۸۸ پاک شدنی نیست و یک موضوع ثابت تاریخی است، اظهار کرد: در مجلس ششم مقام معظم رهبری یک حکم حکومتی درباره قانون مطبوعات دادند و یکی از «لش» های مجلس آن زمان با لحن یک لات چاله میدان گفت آقای کروبی حکم حکومتی دیگر چه صیغه ای است؛ کروبی در پاسخ این فرد گفت حکم حکومتی همان است که صلاحیت تو رد شده بود، اما با همین حکم تو توانستی وارد مجلس شوی. برخی نمایندگان مجلس ششم علیه نظام تحصن کردند و یکی از آنها در صفی که برای ارائه استعفایش به رئیس مجلس ایستاده بود، فریاد می زد مرگ بر استبداد یعنی آنها ولایت فقیه را مبتنی بر استبداد می دانستند و می گفتند «مرگ بر استبداد».در آن زمان اعتصاب غذا کردند اما در عین حال تا خرخره غذا می خوردند در واقع باید گفت اقدام آنها واژه اعتصاب غذا را متحول و تغییر داده بود! اگر نگران انتخابات مجلس دهم و خوابی که عده ای برای تجدید حیات مجلس ششم دیدند، باشیم، اشتباه نکرده ایم.

حبیبی تصریح کرد: هر اصلاح طلبی الزاما فتنه‌گر نیست ما اصلاح طلبانی را داریم که اصولگرایی را قبول ندارند و حزب موتلفه را هم در صف اول مردودین می دانند، اما ما با اصلاح‌طلبانی که داخل نظام هستند رقابت می کنیم در صورتی که داخل نظام باشند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه تسامح در مقابل فتنه گران خلاف مشی انقلاب اسلامی است، توضیح داد: من می خواهم به اصلاح طلبان بگویم که حتی یک تشکل شما تاکنون فتنه ۸۸ را محکوم نکرده است. امروز شگرد برخی فتنه گران این شده است که مدام می گویند مقام معظم رهبری اما دقیقا خلاف رهبری عمل می کنند.

وی افزود: خطاب من به اصلاح طلبان این است که حداقل یک بار فتنه را محکوم کنید ما با اصلاح طلبانی که فتنه را راه انداختند، هیچ تسامح و تساهلی نداریم؛ چراکه اینها دشمنان انقلاب هستند.

حبیبی ادامه داد: یکی دو سالی است که عده ای می گویند مگر فتنه ای هم بوده است؟ من از برخی مسئولین دولتی انتظارم این است که حداقل واژه فتنه را به کار بگیرند. اگر زمانتان با کاربرد این واژه سوخت، هزینه این معالجه را من می دهم.

وی با اشاره به نشست های حزب موتلفه، جبهه پایداری و جمعیت ایثارگران به منظور تحقق وحدت گفت: ما سه تشکل وارد صحنه عمل شدیم؛ چراکه خطر را احساس کردیم و تاکنون ۶۰ جلسه داشتیم و خداوند نیز در این جلسات برای ما برکت قرار داد. این اقدام ما برای استان ها نیز الگو شد و امروز در اکثر استان ها شورای هماهنگی اصولگرایان تشکیل شده است.

حبیبی ادامه داد: عده ای می گویند چرا موتلفه با جبهه پایداری نشسته است و ائتلاف می کند؟ من شهادت می دهم که دوستان ما در جبهه پایداری و جمعیت ایثارگران دغدغه ائتلاف دارند. من اخیرا در ملاقاتی که با آیت الله مکارم شیرازی داشتم ایشان به بنده فرمودند «هر کس در اردوگاه ارزشگرایان و اصولگرایان در مسیر تفرق و تشتت حرکت کند، خلاف عقل و شرع انجام داده است». با آیت الله نوری همدانی و علوی گرگانی هم دیداری داشتم و این بزرگواران نیز همین حرف را زدند.

وی اضافه کرد: هیچ اصولگرایی نیست که این حساسیت انتخابات مجلس دهم را درک نکرده باشد. امروز خطر موجود، عدم درک این مساله نیست، بلکه آنچه ما را تهدید می کند این است که این احساس خطر را در میدان عمل نیاوریم و به دنبال سهم‌خواهی باشیم. سهم و گروه ما باید تحت الشعاع ائتلاف باشد.

حبیبی دومین خطر را تعدد نامزدهای اصولگرا در انتخابات دانست و گفت: در خصوص این مساله هم باید در تهران و هم باید در کل کشور این احساس خطر درک شود. فقط نباید برای آمدن احساس تکلیف شرعی کنیم بلکه باید برای نیامدن هم احساس تکلیف داشته باشیم. برخی فکر می کنند اگر وارد عرصه انتخابات نشوند، کائنات متزلزل خواهد شد و اگر پیامبر(ص) هم بیاید به آنها بگوید من این احساس تکلیف را از دوش تو برمی دارم، می گویند شاید گزارش غلطی به ایشان داده اند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی اظهار کرد: اصولگرایی اگر پیروز نشود، موتلفه، پایداری و ایثارگران شکست خورده است. ما با داشتن اصول باید از سلایق خود صرف نظر کنیم و البته نباید ذره ای از اصول خود نیز عقب‌نشینی داشته باشیم.

2727

 

 

کد N1069741

وبگردی