آفتاب
نماینده ولی‎فقیه در لرستان:

آشنایی با روش مدیریتی امام علی(ع) در شرایط کنونی ضروری است

آشنایی با روش مدیریتی امام علی(ع) در شرایط کنونی ضروری است

نماینده ولی‎فقیه در لرستان در پیامی به همایش ملی «سیره علوی» آشنایی با سیره حکومتی و روش مدیریتی امام علی(ع) در شرایط کنونی را بیش از هر زمان دیگری ضروری دانست.

نماینده ولی‎فقیه در لرستان در پیامی به همایش ملی «سیره علوی» آشنایی با سیره حکومتی و روش مدیریتی امام علی(ع) در شرایط کنونی را بیش از هر زمان دیگری ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، در پیام حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، آمده است:

«در دنیای جدید که بسیاری از مردم از فشار مادیات و تمدن منهای انسانیت خسته شده و از شدت رنج و عذاب و رواج فساد و خدعه و نیرنگ به ستوه آمده‌اند نیاز جامعه بشری به معنویات و اخلاق و ادب هر روز آشکارتر می‌گردد، تربیت اخلاقی و تعلیم آموزه‌های دینی دو عامل مهم برای حرکت انسان به سمت تعالی و راه رسیدن به سعادت و برخورداری از حیات طیبه هستند، به طوری‌که انسان با استفاده از داشته‎های غنی دینی و تعالیم مکتب اهل‌بیت(ع) و الگوگیری از سیره بزرگان می‌تواند به مدینه فاضله دست یابد.

در زمانی به سر می‌بریم که کفر، شرک و نفاق در مقابله با انقلاب اسلامی جبهه‌های وسیعی را گشوده است و استکبار جهانی برای لکه‌دار کردن چهره مقدس این انقلاب دست به هر کاری می‌زند و با تکیه بر شبکه جهانی رسانه‌ای خود می‌کوشد تا از گسترش معرفت نسبت به اسلام ناب محمدی و پرچمدار بی‌بدیل آن وصی نبی مکرم اسلام یعنی امام علی(ع) جلوگیری نماید.

امروز جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری به سیره امیرالمؤمنین علی(ع) و آموزه‌های علوی محتاج است هرگونه اندیشه‌ورزی، تلاش علمی، پژوهشی و فرهنگی در حکم جهاد فی سبیل‌الله است لذا سیره علوی با تحت پوشش قرار دادن تمام ابعاد و زوایای حیات فردی و اجتماعی نسخه­‌ای شفابخش برای آلام انسان و جامعه امروزی محسوب می‌شود و می­‌توان با بهره‌گیری از این اقیانوس بیکران، مسیر تعالی و سعادت بشر را رقم زد.

آنچه از فرمایشات امیرالمومنین حضرت علی(ع) در نهج البلاغه می‌خوانیم، همه در راستای اخلاق نبوی و احیای ارزش‌های انسانی می‌باشد همچنین برجستگی­‌های علمی و عملی، رفتاری و اخلاقی که در دوران حکومت کوتاه حضرت امیرالمومنین علی(ع) به منصه ظهور رسید همگی موجب خواهد شد که حضرت علی(ع) بتواند الگوی مناسبی در تمام عرصه‌ها برای جوانان باشد و جوانان با الگو قرار دادن مشی این امام بزرگوار قطعاً در تمام زمینه‌ها موفق می‌شوند و به خواسته‌های معقول خود می‌رسند.

از این رو آشنایی با سیره حکومتی و روش مدیریتی امام علی(ع) در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری ضروری به نظر می­‌رسد، چرا که نیاز حیاتی جامعه تشنه امروزی، سیراب شدن از این چشمه زلال و تبعیت از این الگوی تا ابد زنده و درخشان تاریخ است.

این ضرورت و نیاز ما را به این سمت کشانید که در سالی‌که با نام «دولت و ملت، همدلی و هم زبانی » نامیده شده است هفتمین همایش ملی سیره علوی را با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر دنبال روی چهار اصل ایجاد نظام یعنی ترویج بندگی خدا، کمک به بیچارگان، برپایی ارزش‌های دینی و پیشگیری از ناهنجاری‌ها به‌عنوان محورهای همدلی و همزبانی دولت و ملت برگزار کنیم.

در این راستا تلاش‌­های مبارک و ارزشمندی از سوی کمیته­‌های مختلف همایش از اساتید حوزه و دانشگاه، پژوهشگران، دانشجویان و مدیران صورت گرفته که بر خود لازم می­‌دانم از همه آنها تقدیر و تشکر نمایم و توفیق بیشتر عزیزان را در ظل ّعنایات حضرت ولی عصر(عج) از خداوند متعال مسئلت دارم.»

انتهای پیام

کد N1069689

وبگردی