آفتاب

اردن رژیم صهیونیستی را به حمایت از یورش‌ها به مسجد الاقصی متهم کرد

اردن رژیم صهیونیستی را به حمایت از یورش‌ها به مسجد الاقصی متهم کرد

اردن دولت رژیم صهیونیستی را به حمایت امنیتی از یورش‌های یهودیان به مسجد الاقصی متهم کرده و از دولت رژیم صهیونیستی خواست تا از این اقدامات دست بردارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، محمد مومنی، سخنگوی دولت اردن در سخنانی تصریح کرد: این امر که پلیس اسرائیل به برخی از تندروها اجازه انجام مناسک خود را در هنگام یورش‌هایشان به مسجد الاقصی می‌دهد، امری مردود است. این اقدامات تجاوزی آشکار علیه مقدسات و تحریک آشکار احساسات تمامی مسلمانان است.

وی اجازه پلیس رژیم صهیونیستی برای ورود تندروها با پای برهنه بر اساس آموزه‌های خود به مسجد الاقصی را محکوم کرده و گفت که این سستی در برخورد با این اقدامات نشانه‌ای خطرناک در راستای روند تشدید ادامه دار شرایط علیه مسجد الاقصی است.

مومنی تاکید کرد که تجاوزهای ادامه‌دار اسرائیل علیه مسجد الاقصی نقض آشکار توافق صلح امضا شده در سال 1994 و نقض قوانین بین المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت است.

بر اساس توافق صلحی که میان رژیم صهیونیستی و اردن در سال 1994 امضا شد، اردن حق خود را در نظارت بر امور دینی در قدس حفظ کرده است.

در مارس 2013، پادشاه اردن، عبدالله دوم و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین توافقی را امضا کردند که به اردن حق قیمومت و دفاع از قدس و مقدسات را می‌دهد.

انتهای پیام

کد N1069621

وبگردی