آفتاب
مهر گزارش می‌دهد؛

پلانی از روزهای برفی در کرج/پروژه مدیریت آب‌های سطحی یخ زد+فیلم

پلانی از روزهای برفی در کرج/پروژه مدیریت آب‌های سطحی یخ زد+فیلم

کرج - بی تفاوتی مدیریت شهری به‌ویژه شهرداری کرج به مدیریت آب‌های سطحی باعث شده است بعد از بارش باران و برف دردسر آبگرفتگی خیابان‌ها برای تردد شهروندان ایجاد مشکل کند.

خبرگزاری مهرگروه استان‌ها: این روزها دمای هوای استان به ویژه کلان‌شهر کرج که از کلان‌شهری فقط نامش را یدک می‌کشد کاهش محسوسی داشته است به‌طوری که هواشناسی استان با توجه به ورود سامانه بارشی که اوایل هفته جاری استان را تحت تاثیر قرار داد بارش باران و برف و همچنین اختلال تردد در محورهای کوهستانی را پیش بینی کرد.

بارش برف و باران این بار نیز شهرداری کرج را غافلگیر کرد و خیابان‌های مرکزی شهر پس از بارش برف تبدیل به استخر شد تا بار دیگر موضوع مهم مدیریت آب‌های سطحی که در هیاهوی پروژه‌های عمرانی به دست فراموشی سپرده شده است، را به مسئولان گوشزد کند.

بر اساس مشاهدات خبرنگار مهر، بارش برف دو روز گذشته برای برخی از مناطق به‌ویژه باغستان، عظیمیه، جهانشهر، چهارراه طالقانی، میدان سپاه، خیابان شریعتی با آبگرفتگی معابر و ترافیک همراه بود. ترافیک سنگین در کرج و آب‌گرفتگی معابر بازگو کننده حکایت تلخ بی‌تدبیری مدیریت شهری این کلان‌شهرِ بیخ گوش پایتخت است.

با توجه به اینکه کمترین میزان بارش‌ باران و برف خیابان ها و شهروندان کرجی را غافلگیر می‌کند و مشکلات عدیده ای به وجود می‌آورد به نظر ارائه طرحی که نتیجه‌اش ساماندهی آب‌های سطحی باشد ضروری به نظر می‌رسد.

طرح ساماندهی آب‌های سطحی در میان پروژه های عمرانی گُم شده است

معضل آبگرفتگی معابر در کرج این‌بار از چشم اعضای شورای شهر پنهان نماند و در جلسه علنی روز سه شنبه که با حضور علی ترکاشوند شهردار کلان‌شهر کرج، برگزار شد موضوع ساماندهی آب‌های سطحی مطرح شد بلکه شهردار برای این معضل فکری اساسی کند.

اعضای شورای شهر توجه ویژه‌ به جمع آوری آب های سطحی مناطق مرکزی شهر در بودجه سال آینده را خواستار شدند و با ابراز امیدواری که تا سال آینده جمع آوری کامل آب‌های سطحی ممکن شود به دیگر لایحه‌های عمرانی که گویا از اهمیت زیادی برخوردار است پرداختند.

این در حالی است که پیش‌تر مسئولان شهرداری کرج در گفتگو با رسانه‌ها از حفر ۵۰۰ چاه جذبی در سطح شهر خبر داد بودند تا در مواقع بارش‌های باران و برف از جمع شدن آب سطحی در خیابان‌ها جلوگیری شود ولی گویا این تعداد چاه جذبی کافی نبوده است.

در مواقع بحران، تجهیزات موجود برای شهر یک و نیم میلیون نفری کرج کافی نیست و در صورت بروز بحران این امکانات تنها پاسخگوی ۳۰۰ هزار نفر خواهد بود این خبر را حسن مدیر روستا، معاون خدمات شهری شهرداری کرج به‌تازگی در گفتگو با مهر اعلام کرده است.

در پایان باید گفت؛ اظهارنظرهای این چنینی بیانگر این واقعیت تلخ است که وقوع حادثه هایی مانند سیل در کلان‌شهر کرج قطع به یقین با خسارات زیادی همراه خواهد بود به همین منظور کوتاهی دستگاه‌ها و نهادهای متولی قابل قبول نیست باید قبل از وقوع حادثه چاره‌ای اندیشیده شود.

کد N1069454

وبگردی