آفتاب

سه راهکار مشعل برای حمایت از پروژه ملی فلسطین

سه راهکار مشعل برای حمایت از پروژه ملی فلسطین

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) سه راهکار "تقویت پروژه مقاومت"، "پایان شکاف داخلی" و "حرکت به سمت امت و بشریت و تحرکات حقوقی و سیاسی" را بهترین راه برای حمایت از پروژه ملی فلسطین معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) از طریق ویدئو کنفرانس در همایش انجمن اسلامی دانشگاه بیرزیت در کرانه باختری از نقش دانشجویان تمجید و آنها را عاملان شکل گیری انقلاب ها و بنیانگذاران جنبش ها و صاحبان طرح های شجاعانه و ابتکاری توصیف کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مشعل تصریح کرد: ما باید به صورت همزمان در این سه مسیر حرکت کنیم و ضمن گسترش انتفاضه در برابر اشغالگران صهیونیست و تقویت پروژه مقاومت، برگ های برنده لازم را در دست بگیریم.

وی در بخش دوم سخنان خود بر لزوم پایان بخشیدن به شکاف داخلی، یکپارچه سازی جبهه داخلی و مشارکت ملی و تقویت آن تاکید کرد و گفت: هیچ کدام از طرف های فلسطینی از دیگری بی نیاز نیست و وطن بزرگتر از همه ماست و به همه ما نیاز دارد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در سومین بخش از سخنان خود بر لزوم حرکت به سمت امت و بشریت در کنار تحرک در عرصه های سیاسی، دیپلماتیک و رسانه ای، تلاش حقوقی برای پیگرد رژیم صهیونیستی و تشدید فشار علیه آن، کسب حامیان بیشتر و تشدید خشم و نفرت جهانیان از رژیم جنایتکار صهیونیستی که با بی رحمی دست به کشتار می زند، تاکید کرد.

مشعل خطاب به دانشجویان اعلام کرد: رهبران ملی فلسطینی باید با وحدت سیاسی و پایان دادن به شکاف داخلی شوم و حرکت به سمت مشارکت ملی پازل وحدت و همبستگی کنونی شکل گرفته در فلسطین را تکمیل کنند و شما امروز پیام قوی به جهانیان ارسال کردید و آن اینکه تا زمان تداوم شهرک سازی های رژیم اشغالگر قدس، همزیستی با این رژیم ممکن نیست و هر گونه راهکاری برای حل منازعه فلسطینی صهیونیستی باید این مساله را مد نظر قرار دهد.

وی در پایان به نمایندگی از جنبش حماس از فداکاری ها و رشادت های خانواده های شهدا و صاحبان منازل تخریب شده تمجید کرد و گفت: ما برای تقویت پروژه مقاومت و پروژه سیاسی و مشارکت ملی سعی در افزایش قدرت و تلاش خود را داریم.

انتهای پیام

کد N1069411

وبگردی