آفتاب

آمریکا هویت مهاجران را در فضاهای مجازی نیز بررسی می کند

آمریکا هویت مهاجران را در فضاهای مجازی نیز بررسی می کند

وزارت امنیت آمریکا گفت: برای امنیت بیشتر شهروندانمان، مهاجران را قبل از ورود از هر نظر تعیین هویت خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، جی جانسون وزیر امنیت داخلی آمریکا با اشاره به بررسی هویت مهاجران قبل از ورود آنها به آمریکا گفت برای اطمینان بیشتر هویت آنها در فضای مجازی نیز بررسی خواهد شد.

جانسون گفت: با تایید کنگره طرح بررسی حسابهای کاربری مهاجران سوری در فضای مجازی به خصوص در شبکه های اجتماعی قبل از ورود به آمریکا مورد بازرسی قرار می گیرد.

وی در کنفرانس خبری خود با اعلام این مطلب، به انتقادات برخی در آمریکا پاسخ می داد که گفته اند مقامات آمریکایی برای دور نگه داشتن تهدیدات احتمالی امنیتی، کار کافی انجام نداده اند.

به دنبال حمله تروریستی اخیر در ایالت کالیفرنیا که طی آن یک زن و مرد که یکی از آنها از پاکستان به عربستان و با ویزای نامزدی به آمریکا آمده بود و دیگری که پدر و مادری پاکستانی داشت، وزارت امنیت داخلی آمریکا مورد انتقاد قرار گرفت که از شبکه های اجتماعی به میزان کافی برای بررسی پرونده های تقاضای ویزای آمریکا استفاده نکرده است.

گفته شده است تفشین مالک، زن پاکستانی که همراه رضوان فاروق به مرکز ارائه خدمات به معلولان در کالیفرنیا حمله کرد، در شبکه های اجتماعی از داعش و جهاد طرفداری کرده بود.

کد N1069410

وبگردی