آفتاب
نخست وزیر روسیه؛

تعداد زیادی توافقنامه با چین به امضاء می رسد

تعداد زیادی توافقنامه با چین به امضاء می رسد

نخست وزیر روسیه از امضاء تعداد زیادی اسناد و توافقنامه در دیدار فردای خود با نخست وزیر چین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، نخست وزیر روسیه امروز اعلام کرد که در جریان دیدار فردای خود با نخست وزیر چین تعداد زیادی اسناد و توافق نامه همکاری های مشترک با این کشور را به امضاء خواهد رساند.

«دیمیتری مدودف» در این باره اعلام کرد: فردا و در دیدار با «لی که چیانگ» همتای چینی خود تعداد زیادی اسناد و توافقنامه میان دو کشور به امضاء خواهد رسید. 

مدودف ادامه داد: در دیدار فردا با نخست وزیر چین دستور جلسه فشرده خواهیم داشت. به نظر می رسد این دیدار نتایج مطلوبی را با خود به همراه داشته باشد.

وی در ادامه افزود: در این دیدار موضوعات مرتبط با همکاری های بین المجالس نیز مورد بحث و بررسی دوجانبه قرار خواهد گرفت.

چهاردهمین اجلاس نخست وزیران کشورهای عضو سازمان شانگهای در چین در حال برگزاری است.

گفتنی است، سازمان همکاری‌ شانگهای (SCO) در سال ۲۰۰۱ توسط سران روسیه، قزاقستان، چین، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان بنا نهاد شد.  این در حقیقت ترکیب جدید سازمان شانگهای ۵ است که در سال ۱۹۹۶ تأسیس شده بود، ولی نام آن پس از عضویت ازبکستان به سازمان همکاری شانگهای تغییر داده شد. علاوه بر اعضای اصلی، ابتدا مغولستان در سال ۲۰۰۴ و یک سال بعد ایران، هند و پاکستان به عنوان عضو ناظر به این سازمان ملحق شدند.

اعضای سازمان همکاری شانگهای شامل شش عضو ثابت چین، روسیه،  قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان و پنج عضو ناظر جمهوری اسلامی ایران، هند، پاکستان، مغولستان و افغانستان است که سابقه فعالیت آن ۱۴ سال است.

کد N1069266

وبگردی