آفتاب
اظهارات تأمل برانگیز وزیر امور خارجه انگلیس؛

رسیدن به توافق آتش بس در نشست جمعه درباره سوریه «بسیار دشوار» است

رسیدن به توافق آتش بس در نشست جمعه درباره سوریه «بسیار دشوار» است

وزیر امور خارجه انگلیس بدون اشاره به علل و عوامل ابراز بدبینیِ زود هنگام خود از برگزاری نشست حل بحران سوریه در روز جمعه، رسیدن به توافق آتش بس در مذاکرات مذکور را «بسیار دشوار» نامید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزیر امور خارجه انگلیس امروز چهارشنبه ضمن ابراز تردید از نتایج مذاکرات حل بحران سوریه که قرار است جمعه هفته جاری در نیویورک برگزار شود، آن را «بسیار دشوار» نامید.

«فیلیپ هاموند» وزیر امور خارجه انگلیس در اقدامی سئوال برانگیز و پیش از برگزاری نشست سوریه در این باره گفت: هدف آمریکا برای رسیدن به توافقی پیرامون آتش بس در سوریه در مذاکرات روز جمعه بسیار دشوار است.

هاموند که حمایت های محور غربی به سرکردگی آمریکا و انگلیس از خلق و گسترش تروریست ها در سوریه با هدف سرنگونی دولت مشروع این کشور را از یاد برده است، ادامه داد: قدرت های بزرگ قرار است برای بحث و بررسی درباره فرایند صلح در سوریه گردهم بیایند.

وی در ادامه افزود: وزیر امور خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرده است که بتوان در جریان این مذاکرات به توافقی برای برقراری آتش بس در سوریه دست یافت.

وزیر امور خارجه انگلیس بدون اشاره به علل و عوامل ابراز بدبینیِ زود هنگام خود در این خصوص تأکید کرد: صراحتاً بگویم، این مذاکرات بسیار دشوار است؛ اما من وی را برای این خواسته اش مورد تمجید قرار می دهم.

لازم به ذکر است، یکی از اهداف سفر دیروز «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا به مسکو زمینه چینی برای برگزاری نشست صلح سوریه بود که قرار است ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر ماه) مصادف با جمعه این هفته در شهر «نیویورک» آمریکا برگزار شود.

کد N1069245

وبگردی