آفتاب
انتقاد هفته نامه «الاسبوع » از اقدامات مداخله گرایانه ترکیه

ترکیه در منطقه‌ای حساس به دنبال تغییر موازنه قواست

ترکیه در منطقه‌ای حساس به دنبال تغییر موازنه قواست

هفته نامه «الاسبوع» مصر با انتقاد از اقدامات مداخله‌گرایانه ترکیه در منطقه نوشت: ترکیه در منطقه حساسی در قلب مربع ترکی – عراقی – سوری – ایرانی می‌خواهد توازن قوا در منطقه را به نفع خود تغییر دهد .

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هفته‌نامه «الاسبوع» مصر در مقاله‌ای به قلم خانم «سناء السعید» با عنوان «سناریوهای افعی‌ها» با انتقاد شدید از نقش مخرب و بحران‌ساز ترکیه در منطقه در راستای تشدید تنش بین اقوام و کشورهای منطقه به منظور اثبات حضور خود به‌عنوان یک قدرت منطقه‌یی و در عین حال متوسل شدن به اقدامات غیرقانونی مثل مداخله نظامی در امور کشورهای عربی مثل عراق و سوریه، به روند تشدید تنش سیاسی بین بغداد و آنکارا و هشدارهای نخست‌وزیر عراق به ترکیه نسبت به مداخله نظامی ترکیه در عراق پرداخته است.

سناء السعید در ادامه مقاله خود تاکید می‌کند: این اقدام ترکیه تنها در چارچوب دستورالعمل صادره از سوی افعی آمریکایی صورت گرفته است و ترکیه در تلاش برای تبدیل شرایط منطقه به اوضاع بحرانی است، آن‌هم در منطقه حساسی در قلب مربع ترکی – عراقی – سوری – ایرانی تا همه را بر اساس امر واقع تسلیم خواست خود کرده و توازن قوا را به نفع خود بر هم بزند. اما این امر موجب سوق یافتن ایران به حمایت بیش‌تر از عراق خواهد شد.

این هفته‌نامه ادامه می‌دهد: حساسیت شرایط به گونه‌ای است که حیدرالعبادی، نخست‌وزیر به همراه نیروهای بسیج مردمی و وزیر دفاع عراق به مرحله هشدار وضعیت جنگی قریب الوقوع رسیده‌اند.

انتهای پیام

کد N1069132

وبگردی