آفتاب

بیانیه نشست مطبوعاتی اتحادیه تشکل‌های دانشجویی در برابر سفارت نیجریه

بیانیه نشست مطبوعاتی اتحادیه تشکل‌های دانشجویی در برابر سفارت نیجریه

اتحادیه تشکل‌های دانشجویی پس از نشست خبری در مقابل سفارت الجزایر در اعتراض به کشتار شیعیان این کشور بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزای دانشجویان ایران (ایسنا)، متن بیانیه نشست مطبوعاتی اتحادیه تشکل‌های دانشجویی که در برابر سفارت نیجریه در تهران برگزار شده بود به شرح زیر است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

حوادث تلخ دو هفته اخیر و کشتار بی‌رحمانه و اسارت و شکنجه جمعی از بهترین فرزندان رسول‌الله صل‌الله علیه و آله دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد. مظلومان و مستضعفینی که به مدد نفحات قدسی امام و زعیم اکبر حضرت آیت‌الله العظمی خمینی رحمه الله نفیر بیداری را شنیدند و جسم و جان خسته از استعمار و استثمار ایشان طراوتی نو یافت و این سان نام خمینی در جهان طنین‌انداز شد. عاشقانی که طعم شلاق‌های آمریکای جهانخوار را چشیده بودند، امروز نام خمینی‌چی و خمینی‌گرا بر خود نهاده و اینچنین در صف مجاهدان قرار گرفتند.

دردآشانایان جوامع اسلامی، همانان که با محرومان و پابرهنگان میثاق خون بسته‌اند، باید توجه کنند که در آغاز راه مبارزه‌اند و برای شکستن سدهای استعمار و استثمار و رسیدن به اسلام نام محمدی راهی طولانی در پیش دارند. بی‌شک کشته شدن مردم مظلوم زاریا، نارداران و پاراچنار در این طریق نه تنها موجب سکون و رخوت نخواهد شد، بلکه از قطره قطره خون ایشان چشمه‌های خشم و بیداری جوشیدن خواهد گرفت و تا رسیدن به اقیانوس انقلاب توده‌های مستضعف عالم از پای نخواهد نشست.

جرم امثال شیخ زکزاکی‌ها و حاج طالع‌ها همان اتهام دیرینه شیاطین عالم به مبارزان و آزادی‌خواهان است. چشیدن طعم اسارت برای این قبیله که پیمان عاشقی با سرور و سالار شهیدان بسته‌اند، امری بدیع نیست.

ما فرزندان عاشورا را از اسارت و شهادت نترسانید که سال‌هاست صف خود را از مدیعان اسلام آمریکایی جدا کرده و طعن و کنایه این جماعت عافیت‌طلب ساده‌اندیش بر جان خریده‌ایم.

این جنایات گرچه دل آزادگان و مسلمانان را خون کرده است، اما باعث شناخته شدن این فزندان خمینی در بین امت اسلامی شد و این بشارت را داد که شکوفه‌های اسلام ناب محمدی و انقلاب اسلامی در سراسر جهان به ثمر نشسته است که «و مکرو و مکرالله والله خیرالماکرین».

درد بزرگ‌تر بی‌اعتنایی امت اسلامی به این حوادث و اتفاقات است. طناب پوسیده آل سقوط چنان امرای کشورهای اسلامی را به قعر چاه حقارت کشانده که دیگر صدایی از تن‌پروران زالوصفت شنیده نمی‌شود. چه خود ایشان بارها جنایت‌های مشابه را در حق مردم خویش روا داشته‌اند. این فرزندان خلف اسلام ناب آمریکایی، تاب دیدن زندگی برادرانه شیعیان این کشورها در کنار برادران اهل سنت خود را ندارند.

در باب حوادث آذربایجان هشدار جدی به پاشای عثمانی لازم است. بر ما پوشیده نیست که سفاکی الهام علی‌اف در کشتار و اسارت خمینی‌چی‌های آذربایجان با چراغ سبز آمریکا و گماشته منطقه‌ای‌اش ترکیه صورت گرفته است و کیست که نداند کشتار وحشیانه زاریا به دست افسران آموزش دیده در تل‌آویو بوده است.

اما درد بزرگ‌تر برای ما انفعال عادی شده دستگاه دیپلماسی کشورمان است. حادثه نارداران که در سکوت کامل سپری شد و به حداقل موضع‌گیری راضی شدند و اتفاق بزرگ‌تر یعنی کشته شدن 500 انسان در یک روز آیا ارزشش نزد رییس‌جمهور روحانی کم‌تر از کشته شدگان پاریس بود که تا دو روز حتی ابراز تأسف نیز نکردند؟

ما دانشجویان انقلابی ضمن محکومیت حوادث تلخ این روزها، انتظار داریم:

1- دستگاه دیپلماسی همه تلاش خود را برای حفاظت از جان‌ بازماندگان مصروف دارد و امیدواریم هرچه سریع‌تر اقدامات عملی جدی از طریق رایزنی‌های بین‌المللی جهت مشخص شدن وضعیت آیت‌الله زکزاکی در نیجریه و محبوسان شریعت در آذربایجان انجام گیرد.

2- مجلس و به‌خصوص کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در خصوص این حوادث تلخ، فشار جهانی جهت پایان هرچه سریع‌تر خشونت‌ها را برانگیزند.

3- صداوسیما انفعال را کنار بگذارد و به مسوولان انقلابی خود در حمایت از مظلومان نیجریه و آذربایجان و پوشش خبری و رسانه‌یی حوادث و وقایع و آگاهی بخشی به مردم بپردازد و با بهره‌گیری از سلاح رسانه، هرچه بیش‌تر در جهت تقویت جبهه رسانه‌یی مستضعفان حرکت کند.

4- سازمان‌های حقوق بشری و به‌خصوص دیده‌بان حقوق بشر موضع‌گیری‌های جانبدارانه خود را کنار بگذارند و برای یک بار هم که شده برای استیفای حقوق انسان‌های بی‌گناه اقدامی انجام دهند. هرچند مدت‌هاست امیدی به ایشان نداریم.

5- سران و امرای کشورهای اسلامی و به‌خصوص سازمان کنفرانس اسلامی به جای تشکیل دادن ائتلاف تروریستی با سردمدار تروریسم دولتی یعنی آل سعود، به داد مسلمانان بی‌گناه و مظلوم نیجریه و آذربایجان برسند و انتظار داریم با تشکیل جلسه اضطراری هرچه سریع‌تر جلوی وحشی‌گری ارتش نیجریه را بگیرند.

6- عموم آزادی‌خواهان و مبارزان ضدصهیونیستی و استکباری جهان با تجمیع و تشریک مساعی در جهت آزادی هرچه سریع‌تر جمعی از فعالان و مبارزان نیجریه‌ای و آذربایجانی اقدام کنند و با تقویت بنیان‌های توده‌های مستضعف،‌ مهر پایانی‌ بر تروریسم مورد حمایت شیطان بزرگ بزنند.

سلام بر شهدای ما و همه مجاهدین راه حق

و نرید أن نمنّ علی‌الذین استضعفوا فی‌الأرض و نجعلهم أئمه و نجعلهم الوارثین

انتهای پیام

کد N1069127

وبگردی