آفتاب

محسن رضایی خواستار عکس العمل مناسب ایران در قبال حوادث نیجریه شد

محسن رضایی خواستار عکس العمل مناسب ایران در قبال حوادث نیجریه شد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور پیامی ضمن محکومیت کشته شدن هتک حرمت بیت رهبر شیعیان نیجریه، آن را برنامه‌ای خطرناک علیه جامعه اسلامی در دنیا خواند و خواستار عکس العمل مناسب نظام جمهوری اسلامی ایران با این حادثه شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن پیام محسن رضایی در این رابطه به شرح زیر است:

حوادث نیجریه و کشته شدن ده‌ها مسلمان بی‌پناه یک فاجعه بزرگ انسانی است. این حادثه حکایت از یک برنامه خطرناک در جهان اسلام دارد: از یک‌سو اختلاف‌افکنی بین مذاهب اسلامی و از دیگر سو سرکوب جریان مقاومت و گروه‌های انقلابی به نفع استکبار و صهیونیسم و گروه‌های تندرو.

چندی قبل در کشور آذربایجان به عزاداران حسینی حمله، و به‌جای حمایت از عزاداران، از حمله‌کنندگان حمایت شد. شاید اگر آنجا جمهوری اسلامی عکس‌العمل مناسب از خود نشان می‌داد امروز در نیجریه این فاجعه اسف‌بار پیش نمی‌آمد. پژواک آرمان‌های انقلاب اسلامی از بحرین و یمن تا آفریقا و اروپا نباید در خاستگاه آن «ایران» با بی‌تفاوتی مواجه شود. جمهوری اسلامی ظرفیت‌های زیادی برای مقابله با این هجمه‌ها در اختیار دارد. از تجدیدنظر در روابط دوجانبه، فعال کردن ظرفیت سازمان همکاری‌های اسلامی تا طرح در مجامع بین‌المللی و تقاضا برای نقش‌آفرینی سران اتحادیه آفریقا و بهره‌گیری از ظرفیت اجلاس کشورهای عدم تعهد از این جمله است.

تحرک دیپلماسی و اقدامات جدی ایران از ادامه چنین تزاحمات و تضعییاتی جلوگیری می‌کند.

محسن رضایی

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام

25 آذرماه 94

انتهای پیام

کد N1069113

وبگردی