آفتاب

دیدار معاون ظریف با وزیر صنعت چک

دیدار معاون ظریف با وزیر صنعت چک

مجید تحت روانچی در ادامه سفر دو روزه خود به پراگ با یان ملادک، وزیر صنعت و تجارت چک ملاقات نمود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ملادک در این دیدار از برنامه سفر قریب‌الوقوع خود به تهران و تاسیس دفتر تجاری چک در تهران خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این اقدام زمینه تماس بیش‌تر تجار و شرکت‌های دو کشور را فراهم کند.

تخت روانچی نیز با برشمردن مزیت‌های اقتصاد ایران در بخش‌های منابع انسانی، و ظرفیت‌های جغرافیایی گفت: اکنون هیات‌های اقتصادی زیادی از اروپا به ایران سفر می‌کنند و جذابیت بازار ایران به‌ویژه برای سرمایه‌گذاری مورد توجه همگان است.

او میزان تجارت دو کشور را بسیار کم‌تر از ظرفیت‌های فنی و مالی دو کشور دانست و ابراز امیدواری کرد با توجه به تسهیلات قانونی ایران برای سرمایه‌گذاران خارجی طرف چک نهایت بهره برداری را از این موقعیت بکند.

تخت روانچی هم‌چنین با حضور در نشست اعضای اتاق بازرگانی مشترک ایران – چک و هم‌چنین تعدادی از فعالان صنعت چک شرایط مساعد پس از اجرای برجام را برای همکاری صنعتی بین دو کشور را تشریح کرد.

معاون وزیر خارجه با اشاره به پروژه‌های تعریف شده در بخش‌های انرژی، راه‌آهن، دارو و ماشین‌سازی از طرف چک خواست با حمایت بیمه‌ای و بانکی روند همکاری تجار این کشور را در ایران تقویت کنند.

یان کاوان، رییس اتاق مشترک و تعدادی از اعضا و حاضران نیز با استقبال از تحولات در پیش روی اقتصاد ایران از عزم خود برای تقویت همکاری با طرف‌های ایرانی خبر داد.

قرار است در دی ماه یک هیات بزرگ اقتصادی به ریاست وزیر صنعت چک از جمهوری اسلامی ایران بازدید کنند.

انتهای پیام

کد N1069077

وبگردی