آفتاب

پایگاه ناتو در کابل به مرکز درمان معتادان تبدیل می‌شود

پایگاه ناتو در کابل به مرکز درمان معتادان تبدیل می‌شود

بر اساس دستور رئیس جمهور افغانستان قرار است یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های سابق ائتلاف نظامی ناتو در شهر کابل به مرکز درمان و آموزش معتادان تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، پایگاه موسوم به فونیکس واقع در شرق کابل، یکی از مراکز اصلی نیروهای بین‌المللی مستقر در افغانستان بود و بارها هدف حملات عاملان انتحاری گروه طالبان قرار گرفت.

براساس اطلاعیه دفتر ریاست جمهوری افغانستان، اشرف غنی به کمیته‌ای متشکل از چند تن از اعضای کابینه ابلاغ کرده که این پایگاه به محل اسکان، درمان و آموزش معتادان تبدیل شود.

اکلیل حکیمی وزیر دارایی، نورالحق علومی وزیر کشور، عبدالستار مراد وزیر اقتصاد، فیروزالدین فیروز وزیر بهداشت، سلامت عظیمی، وزیر مبارزه با مواد مخدر و نسرین اوریاخیل، وزیر کار در این کمیته عضویت دارند.

به گزارش بی.بی.سی، اعضای این کمیته در دیداری که امروز (چهارشنبه) با اشرف غنی داشتند، گزارش دادند که این دستور او به مرحله اجرا رسیده است.

در حال حاضر پایگاه فونیکس تحت کنترل وزارت کشور افغانستان است و اشرف غنی گفته است که این وزارتخانه باید آن را تخلیه کند و در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد و وزارت دارایی هم منابع مالی لازم را برای تبدیل این پایگاه به مرکز درمان معتادان فراهم کند.

افغانستان بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد مخدر جهان است که بخش اعظم این مواد به خارج از این کشور صادر می‌شود. یک گزارش دفتر جرم و مواد مخدر سازمان ملل حاکی است که در سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ حدود ۱۵۵ تن هروئین خالص از افغانستان به مقصد اروپا قاچاق شده بود.

انتهای پیام

کد N1069072

وبگردی