آفتاب
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان رضوی:

60 درصد تولیدات دامی خراسان رضوی صنعتی است

60 درصد تولیدات دامی خراسان رضوی صنعتی است

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: 60 درصد تولیدات دامی استان صنعتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)-منطقه خراسان، سید جعفر حاجی مجتهد ظهر امروز 25 آدرماه در نشست خبری اظهار کرد: طبق برنامه‌های دولت یازدهم در جهت تنظیم بازار از سال گذشته تا کنون اقدامات مناسبی صورت گرفته تا بتوانیم دغدغه‌های موجود را در بازار و در بین تولید‌کنندگان برطرف کنیم.

وی افزود: سال گذشته 5000 تن جو با کارمزد 6 ماهه در اختیار دامداران قرار گرفت که این رقم امسال با رشد قابل ملاحظه‌ای به عدد 110 هزارتن تا انتهای آبان ماه رسیده است.

حاجی مجتهد عنوان کرد: با هدف تنظیم بازار اقدامات دیگری از جمله خرید مرغ منجمد و گرم را انجام داده‌ایم و از زمانی که قیمت‌ها افزایش یافته توانسته‌ایم به موقع مرغ منجمد داخلی با کیفیت خوب را در بازار توزیع کنیم، همچنین در زمان کاهش قیمت‌ها با خرید لاشه مرغ گرم از کاهش قیمت جلوگیری شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: سال گذشته 46 هزار رأس دام سبک از استان صادر شد، اما این رقم امسال تا پایان آبان ماه به 140 هزار رأس صادر شده رسیده است و تا پایان سال به هدف یعنی صدور 200 هزار رأس دام سبک از استان خواهیم رسید.

وی بیان کرد: آنچه بر عهده زیر بخش دامپروری گذاشته شده تا کنون تحقق یافته است و توانسته‌ایم در بخش تولید مرغ، تخم‌مرغ، شیر و عسل صادر کننده باشیم، طبق سیاست دولت تدبیر و امید در خیلی از بخش‌ها ما باید تبدیل به صادر کننده شویم و توانسته‌ایم در بخش تولید و صادرات و دام و طیور در بخش دولتی و خصوصی اقدامات خوبی انجام دهیم.

حاجی مجتهد با اشاره به اینکه 40 قلم کالای صادراتی در خراسان رضوی وجود دارد، گفت: خراسان رضوی مقام اول صادرات تخم‌مرغ را در کشور دارد و سال گذشته از 70 هزار تن تخم‌مرغ صادراتی کشور 40 هزار تن سهم استان خراسان رضوی بوده است.

وی تاکید کرد: تولید انرژی و استفاده از انرژی‌های نو در واحد‌های دامپروری از اهداف ما بوده و همواره تلاش کرده‌ایم تجهیزات مورد نیاز را در این بخش فراهم کنیم و در حال حاضر در استان با مشکلی در بخش تولید و عرضه مواجه نیستیم و کمبودی وجود ندارد.

حاجی مجتهد با اشاره به اینکه 60 درصد تولیدات دامی خراسان رضوی صنعتی است، بیان کرد: خشکسالی خسارت‌های بسیاری را در سال‌های گذشته به خراسان رضوی وارد کرده است، اما در دو سال گذشته موفق به کاهش خسارت‌ها شده‌ایم و اگر بیش از پیش به سمت مکانیزه شدن حرکت کنیم خسارت به حداقل خواهد رسید.

انتهای پیام

کد N1068948

وبگردی