آفتاب
نماینده طلاب نیجریه‌ای در تهران:

حکومت نیجریه، وضعیت شیخ زکزاکی را مشخص کند

حکومت نیجریه، وضعیت شیخ زکزاکی را مشخص کند

نماینده طلاب نیجریه‌ای در تهران گفت: حکومت نیجریه و سفارت کشورمان در تهران، باید حرفهای ما را بشنود و به رئیس جمهور برسانند که وضعیت شیخ زکزاکی را مشخص کند.

به گزارش خبرنگار مهر، شعیب محمد نماینده طلاب نیجریه در تهران صبح امروز در نشست خبری که در رابطه با کشتار شیعیان مظلوم نیجریه مقابل سفارت این کشور در تهران برگزار شد، اظهار داشت: حکومت نیجریه علیه ملت ما حمله کرده است.

وی با اشاره به دلایل انتساب این حادثه به حکومت نیجریه گفت: ابتدا ارتش نیجریه حسینیه را محاصره کرده و چند نفر را کشتند. در حالی که در کشورهای دیگر وقتی این اتفاق می افتد، بیانیه ای از سوی حکومت صادر می شود. با توجه به اینکه سه روز از این واقعه گذشته، حکومت هیچ اقدامی انجام نداده است.  

نماینده طلاب نیجریه‌ای، با بیان اینکه حکومت هیچ بیانیه ای در محکومیت این اتفاق صادر نکرده است، ادامه داد: به همین دلیل حکومت نیجریه باید یک تصمیم جدی بگیرد و وضعیت شیخ زکزاکی را به ما اعلام کند. فعلا وضعیت وی مشخص نیست و این در حالی است که می گویند شیخ مشکلی ندارد.

محمد خاطرنشان کرد: ما باید شیخ را ببینیم و با آن حرف بزنیم و حکومت باید در این مورد توضیح بدهد تا متوجه شویم که اوضاع چگونه است.

وی افزود: به همین دلیل عده ای به خانه شیخ رفتند تا از وضعیت او مطلع شوند اما کسانی را که آنجا رفته بودند کشتند. آنها پس از ورود به خانه شیخ، سه پسر وی را کشتند.

نماینده طلاب نیجریه‌ای با بیان اینکه دختر شیخ و همسر وی گلوله خورده اند، ادامه داد: بر اساس خبری که به گوش ما رسیده، همسر شیخ شهید شده است. حکومت نیجریه تاکنون هیچ حرفی نزده است و وقتی ملت ما تظاهرات می کند، حکومت دوباره تیراندازی می کند.

محمد افزود: حکومت نیجریه و سفارت کشورمان در تهران باید این حرفها را بشنود و به رئیس جمهور نیجریه برساند که اوضاع شیخ زکزاکی را مشخص کند. دولت، مجلس و اساتید نیجریه باید سریعاً تصمیم بگیرند.

کد N1068920

وبگردی