آفتاب
بروجردی در پیام به همتایان اروپایی خود؛

برای آزادی « شیخ النمر» مساعدت و موضع گیری کنید

برای آزادی « شیخ النمر» مساعدت و موضع گیری کنید

علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاسی خارجی مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی خطاب به همتایان خود در کشورهای اروپایی خواستار مساعدت و موضع گیری آن‌ها برای آزادی « شیخ النمر» روحانی عربستانی شد.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

عالیجنابان؛

در ابتدا مایلم فرارسیدن سالروز میلاد پیامبر بزرگ الهی حضرت عیسی مسیح (ع) و آغاز سال جدید میلادی را صمیمانه به جناب عالی و همکاران محترم تان تبریک و تهنیت گویم.

علیرغم همه باورهای عمیق ما و شما به عنوان مسلمان و مسیحی که هر دو پیرو پیامبران عظیم الشان حضرت محمد (ص) و حضرت عیسی که اتفاقا میلادشان امسال همزمان شده، به عنوان پیامبران رحمت الهی، عطوفت و محبت هستیم، متاسفانه شاهد جهانی مملو از بیدادگری و کشتار و بی‌رحمی می باشیم. از جمله کشتار مردم مظلوم یمن و تخریب بیمارستانها و منازل مسکونی مردم و سکوت مدعیان حقوق بشر در جهان امروز نماد بارز نقض مقررات بین‌المللی مربوطه و نظاره گری و بی‌تفاوتی سازمان ملل است.

در این میان دستگیری یک روحانی دانشمند « شیخ النمر» از منطقه شرقیه در جریان اعتراضات مردمی موسوم به بهار عربی در 8 جولای 2012 و صدور حکم اعدام برای وی توسط پادشاهی عربستان سعودی مصداق دیگری از ظلم و بیدادگری می‌باشد.

بازداشت و صدور حکم اعدام برای ایشان تاکنون موجب اعتراضات وسیع اجتماعی – سیاسی در داخل عربستان سعودی و کشورهای اسلامی و نهادهای حقوق بشر بین‌المللی گردیده است.

پارلمان جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم ساختن بازداشت و صدور حکم اعدام برای ایشان با ابراز نگرانی شدید نسبت به پیامدهای اجرای حکم اعدام، از جمله تشدید تنش‌های سیاسی – امنیتی و افراط‌گرایی ناشی از دامن زدن به اختلافات مذهبی انتظار دارد جنابعالی از هر اقدامی برای آزادی و جلوگیری از اعدام ایشان دریغ نورزید.

امید است با تلاش همه طرفداران صلح و امنیت پایدار در جهان امروز بتوانیم شاهد نقطه پایانی برای همه بیدادگری ها و ستم‌ها باشیم.

انتهای پیام

کد N1068915

وبگردی