آفتاب

رئیس جمهور چین: دست از سر اینترنت ما بردارید!

رئیس جمهور چین: دست از سر اینترنت ما بردارید!

رئیس جمهور چین خواسته است تا کشورها اجازه یابند قوانین فضای سایبری و کنترل اینترنت را متناسب با شرایط خود تعیین کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سی.ان.ان، شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین در جریان کنفرانس جهانی اینترنت در این باره گفت، جامعه جهانی باید به حق کشورها در انتخاب مسیر خود در توسعه سایبری و قوانین آن احترام بگذارد.

این در حالی است که گروه‌های حقوق بشری اقدامات دولت چین را در محدود کردن آزادی‌های اینترنتی محکوم می‌کنند و می‌گویند چین با اعمال سانسورهای شدید در فضای اینترنت جنگی به راه انداخته است.

رئیس جمهوری چین در ادامه اظهاراتش عنوان کرد: هیچ کشوری نباید در امور داخلی کشور دیگر دخالت کرده یا از برخی حمایت کند. این اقدام امنیت ملی سایر کشورها را تضعیف می‌کند.

وی ادامه داد: از یک طرف ما باید به آزادی بیان احترام بگذاریم، از طرف دیگر لازم است تا براساس قوانین مرتبط فضای سایبری مناسبی فراهم کنیم.

در همین حال یکی از عوامل سازمان عفو بین‌الملل درباره تغییر شرایط اینترنتی چین می‌گوید: مقامات چینی تحت پوشش استقلال و امنیت سعی دارند تا قوانین حوزه اینترنت را بازنویسی کنند تا بتوانند نظارت و سانسور را به یک قانون تبدیل کنند. این نقض همه جانبه آزادی اینترنت است.

پیش از این رئیس اداره فضای سایبری چین در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره وضعیت اینترنت این کشور گفت، چین اینترنت را سانسور نکرده بلکه به آن نظم داده است: "اگر ما واقعا اینترنت را سانسور می‌کنیم چگونه جمعیت کاربران ما و اعتماد آنها به ما رو به افزایش است؟!"

وی توضیح داد: در حال حاضر در چین 4 میلیون وب سایت، حدود 700 میلیون کاربر اینترنت و 1.2 میلیارد کاربر تلفن همراه فعالیت دارند. روزانه حدود 30 میلیارد پیام از سوی این افراد تولید می‌شود. تقریبا برای هر کشور یا سازمانی سانسور کردن 30 میلیارد پیام غیرممکن است.

این مقام چینی با این حال خاطرنشان کرد: نبودن سانسور به معنی فقدان خط قرمز نیست؛ اگر شما به این خط قرمز برسید و قانون را نقض کنید مسئول خواهید بود.

انتهای پیام

کد N1068899

وبگردی