آفتاب
رئیس ستاد دهه غدیر کشور:

وحدت حوزه و دانشگاه پایه رشد کشور است

وحدت حوزه و دانشگاه پایه رشد کشور است

رئیس ستاد دهه غدیر کشور گفت: امام راحل پایه‌های رشد کشور را در وحدت حوزه و دانشگاه می‌دید و این موضوع را به خوبی مطرح کرد و در کشور نیز مورد پذیرش قرار گرفت.

رئیس ستاد دهه غدیر کشور گفت: امام راحل پایه‌های رشد کشور را در وحدت حوزه و دانشگاه می‌دید و این موضوع را به خوبی مطرح کرد و در کشور نیز مورد پذیرش قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران، حجت‌الاسلام محمود نظری در نشست خبری که با محوریت وحدت حوزه و دانشگاه برگزار شد، گفت: بی توجهی مدیر در محیط حوزه و دانشگاه و ناباوری دانشجو و طلاب از مواردی است که می‌تواند موجبات فراق حوزه و دانشگاه را فراهم کند.

وی افزود: دشمنی با ایران به خاطر نبوغ ایران و درخشش علمی ایران است و در اینجا وظیفه مراجع و دانشجویان، طلاب و دانشگاهیان این است که حوزه را به سمت و سوی دانشگاه سوق دهند و از سوی دیگر اساتید دانشگاه، دانشجویان را به سمت آشنایی با حوزه ترغیب کنند.

رئیس ستاد دهه غدیر کشور گفت: حوزه علمیه خالی از افرادی با آشنایی به زبان‌های دیگر نیست و روحانیت باید به تمام افکار و زبان‌ها آشنا باشند و امروز دانستن زبان‌ها ضرورت دارد.

رئیس ستاد دهه غدیر کشور بیان کرد: شاخصه ایران و شیعه، غدیر است اکنون مردم تکفیری‌ها و داعش را اسلامی نمی‌دانند و اسلام زوایا و انحراف ندارد و راه اسلام مستقیم است.

وی گفت: دهه غدیر باید همچون عاشورا همگانی شود و حرکت عاشورایی مردم در اربعین حسینی به دشمن فهمانده که عاشورا در جان مردم رسوخ کرده و این گردهمایی شیعیان در روز اربعین حسینی به نفع شیعه تمام شد.

وی افزود: امسال جلسه‌ای در آلمان تشکیل شد و در نظر داریم که غدیر را به واسطه مردم جهانی کنیم و مردم همانگونه که پیاده روی به کربلا را مثل نماز خواندن واجب می‌دانند و حضور پیدا می‌کنند درباره غدیر نیز به این بلوغ برسند.

نظری با بیان این‌که «بسط بین وحدت حوزه و دانشگاه می‌تواند عاملی برای هدایت باشد» گفت: با خواندن و نوشتن انسان می‌تواند به شناخت و دانایی و اهداف عالیه خود برسد و در این هدف حوزه جانثاری‌های فراوانی کرد.

وی افزود: حوزه و دانشگاه مانند دو بالی هستند که همدیگر را به تعالی می‎رسانند و وحدت این دو نهاد ریشه تاریخی دارد.

رئیس ستاد دهه غدیر کشور عنوان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه در کشور ماندگار شد و این وحدت روز به روز عمیق‌تر شده و نتایج این وحدت نیز در جامعه در حال ظهور و بروز است.

وی با اشاره به این‌که «مطرح کردن وحدت حوزه و دانشگاه توسط امام راحل یکی از اقدامات ماندگار‌ و بسیار اثر‌گذار بود» گفت: امام راحل پایه‌های رشد کشور را در وحدت حوزه و دانشگاه می‌دید و این موضوع را به خوبی مطرح کرد و در کشور نیز مورد پذیرش قرار گرفت.

وی با اشاره به رشادت‌های شهید مفتح گفت: عکس شهید مفتح گویای این است که حوزه به استقبال دانشگاه رفته و این موجبات تعامل و ایجاد یک خرد جمعی بزرگی را برای جامعه امروز بوجود آورد و اساتید دانشگاه و دانشجویان و طلاب و حوزویان با همدلی و همزبانی می‌توانند برای جامعه ما نقشه راه تعیین کنند.

نظری با تاکید بر این‌که «سخنان مقام معظم رهبری برای همه فصل الخطاب است» گفت: منویات ایشان حاشیه پردازی ندارد و ما توصیه داریم منویات رهبری را آحاد جامعه نصب العین قرار دهند و کسی تفسیر به رای نکند.

وی با تاکید بر داشتن بصیرت، ارائه نظرات چالشی توسط مسئولان را به صلاح کشور ندانست و افزود: باید اساتید حوزه و دانشگاه تفکرات طلاب و دانشجویان را به عنوان یک امانت درست پرورش دهند.

رئیس ستاد دهه غدیر کشور درباره نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ غدیر گفت: رسانه‌ها با تبیین غدیر و جایگاه آن بهتر می‌توانند مردم را به این مهم توجه دهند.

انتهای پیام

کد N1068854

وبگردی