آفتاب

مسئول آمریکایی: داعش دنبال به میادین نفتی خارج از سوریه و عراق است

مسئول آمریکایی: داعش دنبال به میادین نفتی خارج از سوریه و عراق است

یک مسئول عالی‌رتبه آمریکایی اعلام کرد که تروریست‌های داعش به دنبال این هستند که به منابع نفتی در لیبی و اماکن دیگر خارج از مرکز اصلی‌شان در سوریه و عراق، دست یابند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، داعش از زمان سیطره بر مناطقی در سوریه و عراق کنترل برخی چاه‌ها و میادین نفتی در این دو کشور را در دست گرفته و به فروش نفت می‌پردازد طوری که فروش نفت در حال حاضر به یکی از منابع اصلی درآمد داعش تبدیل شده است.

یک مسئول آمریکایی عالی‌رتبه که خواست نامش فاش نشود گفت: آمریکا با دقت طرف‌هایی را که کنترل میادین نفتی را در دست می‌گیرند، خطوط انتقالی، مسیر کامیون‌ها و دیگر زیرساخت‌ها در اماکنی را که احتمالا در معرض خطر هستند، مثل لیبی و شبه جزیره سیناء مورد بررسی و نظارت قرار می‌دهد.

وی گفت: تروریست‌های داعش دنبال این هستند که به منابع نفتی در لیبی و اماکن دیگر خارج از مرکز اصلی شان در سوریه دست یابند و ما آماده برخورد با این مسئله هستیم.

براساس آمار امریکا داعش ماهانه بیش از 40 میلیون دلار از فروش نفت درآمد کسب می کند.

آمریکا در دوره اخیر کامیون‌های انتقال سوخت را در راستای افزایش حملات خود علیه منابع مالی داعش هدف قرار داده است.

این مسئول آمریکایی گفت: برخی کارکنان در بخش نفت در مناطق تحت سیطره داعش خارجی هستند. کاهش قیمت نفت عامل دیگری برای ناامنی محسوب می‌شود چراکه شرکت‌ها پول‌های کمتری خرج می‌کنند و بسیاری از کارکنان در بخش نفت و گاز بیکار هستند درنتیجه داعش به راحتی می‌تواند آن‌ها را به عضویت خود درآورد.

انتهای پیام

کد N1068851

وبگردی