آفتاب

ایندیپندنت: ائتلاف اسلامی ضد تروریسم عربستان تنها یک "ائتلاف صوری" است

ایندیپندنت: ائتلاف اسلامی ضد تروریسم عربستان تنها یک "ائتلاف صوری" است

روزنامه ایندیپندنت انگلیس در سرمقاله خود آورده است که ائتلاف اسلامی ضد تروریسم عربستان تنها یک اقدام صوری است نه واقعی.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه ایندیپندنت انگلیس در سرمقاله خود آورده است: اینکه عربستان تشکیل یک ائتلاف نظامی سنی را اعلام کرد تنها یک اقدام صوری است. ما می‌دانیم که آمریکا همواره از نبود یک ارتش سنی در خط مقدم جنگ با داعش شکایت می‌کرد.

این روزنامه نوشت: برخی تحلیلگران معتقدند که ائتلاف نظامی جدید که با مشارکت 34 کشور اسلامی تشکیل شده زمام امور را در دست خواهد گرفت تا بر فجیع‌ترین جنایت‌های تروریستی در منطقه کنترل داشته باشد.

ایندیپندنت نوشت: از آنجا که کشورهای عضو این ائتلاف نقش خود را در آن توضیح نداده‌ و هیچ اقدامی برای روشن کردن نقششان اتخاذ نکرده‌اند باید سوال کنیم که پس چه نقشی خواهند داشت.

ایندیپندنت اظهارات محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان و وزیر دفاع این کشور را ذکر کرد که گفته است، ائتلاف نظامی جدید تنها داعش را هدف قرار نخواهد داد.

این روزنامه در پایان سرمقاله خود نوشته است: در سایه عدم وجود طرح یا استراتژی از سوی این ائتلاف پس تروریست‌ها هرگز از ائتلاف نظامی عربستان ترسی نخواهند داشت.

عربستان روز گذشته از تشکیل ائتلاف اسلامی نظامی ضد تروریسم با مشارکت 34 کشور عربی و اسلامی خبر داد. مقر این ائتلاف در ریاض قرار دارد.

انتهای پیام

کد N1068832

وبگردی