آفتاب
نهاوندیان در جشنواره سینماحقیقت:

فیلم ‌مستند به تصمیم گیران کشور کمک کند

فیلم ‌مستند به تصمیم گیران کشور کمک کند

رئیس دفتر رییس جمهوری معتقد است فیلم مستند اگر جذاب باشد، حتماً می‌تواند در رساندن پیام‌ها، بالا بردن سطح فرهنگ عمومی، آگاهی و توجه به آسیب‌های اجتماعی میان نسل‌های مختلف، کمک به‌سزایی کند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد نهاوندیان که برای دیدن مستند «مادر کشی» در نهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت حضور یافته بود، درگفت‌وگویی درباره اهمیت و توجه مسئولان به فیلم‌های مستند، اظهار داشت: با توجه به گستردگی، پیچیدگی و چند لایه‌ بودن مسائل اجتماعی، استفاده از فیلم‌های مستند قطعاً می‌تواند در ملاحظه عینی‌تر مسائل و واقعیت‌ها مثمرثمر بوده و به تصمیم‌گیران کشور کمک کند؛ به این عبارت، حمایت از فیلم‌سازی مستند حمایت از تصمیم‌های مبتنی بر تحقیق است.

وی درباره تاثیر مستند بر ارتقاء فرهنگ عمومی کشور تصریح کرد: ما در فرهنگ عمومی، توجه به مشکلات جدی کشور و آگاهی نسبت به بحران‌هایی چون بی‌آبی را کمتر می بینیم.

رئیس دفتر ریاست جمهوری با اشاره به اینکه سهم بسزایی از اوقات فراغت مردم به دیدن فیلم‌های سینمای داستانی و سرگرم‌کننده صرف می‌شود، ادامه داد: متاسفانه در بعضی از این فیلم‌ها مفاهیم هدفمند و آگاهانه کمتر دیده می‌شود. فیلم مستند اگر جذاب باشد، حتما می‌تواند در رساندن پیام‌ها، بالا بردن سطح فرهنگ عمومی، آگاهی و توجه به آسیب‌های اجتماعی میان نسل‌های مختلف، کمک به‌سزایی کند.

نهاوندیان درباره‌ی افزایش ساخت فیلم مستند با موضوع محیط زیست هم گفت: بعضی از دستگاه‌های مسئول خودشان زمینه‌ساز پرداختن صریح و صادقانه به معضلات محیط زیست هستند. آنها به نوعی تابو‌شکنی کرده‌اند و به طور قطع این رابطه دو سویه بین تصمیم‌سازان کشور و اهالی فرهنگ و هنر باید ادامه پیدا کند تا بتوانیم راه حل مناسبی برای مشکلات پیدا کنیم.

نهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت تا روز 28 آذرماه 1394‌، از ساعت 9:30 صبح تا 23 شب، در سینما فلسطین و سینما سپیده پذیرای عموم علاقمندان سینمای مستند خواهد بود.

انتهای پیام

کد N1068706

وبگردی