آفتاب

نخست وزیر ایتالیا:احتمال لغو تحریمهای روسیه وجود دارد

نخست وزیر ایتالیا:احتمال لغو تحریمهای روسیه وجود دارد

نخست وزیر ایتالیا از بازبینی تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه و احتمال لغو آنها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «ماتئو رنزی» در مصاحبه با رادیو ایتالیا، با اعلام این مطلب در ادامه گفت: ظرف ماه های آینده تحریم های روسیه مورد بازبینی قرار می گیرد.

نخست وزیر ایتالیا در ادامه افزود: این نکته روشن است که ما زمینه های مشترکی در مورد مسائل بین المللی داریم. فکر می کنم که تحریم های روسیه مورد بازبینی قرار خواهند گرفت اما نه ظرف چند ساعت آینده بلکه در ماه های آینده ما این کار را انجام می دهیم.

اتحادیه اروپا با آغاز بحران اوکراین و جدا شدن کریمه از این کشور، تحریم هایی را علیه روسیه به اجرا گذاشت که متعاقب آن مسکو نیز اقداماتی را علیه بروکسل انجام داد و این اقدامات موجب تیره شدن روابط دو طرف شد.

در همین رابطه چندی قبل «مارک روت» نخست وزیر هلند طی اظهاراتی مدعی شد که روسیه به تازگی شماری از سیاستمداران اتحادیه اروپا را مشمول تحریم های خود نموده است. گفته می شود که مسکو این تصمیم را در پاسخ به تحریم های اعمال شده علیه روسیه به بهانه مداخله این کشور در امور داخلی اوکراین اتخاذ کرده است.

این لیست ۸۹ نفر از سیاستمداران اروپایی را شامل می شود و دولت مسکو فی الحال تمایلی به افشای عمومی آن ندارد. علاوه بر این، یکی از سخنگویان اتحادیه اروپا هم از ممانعت به ورود برخی از سیاستمداران اروپایی به روسیه طی ماه های گذشته خبر داد اما تاکید کرد که دولت مسکو تا کنون تمایلی به ارایه لیست افراد مشمول تحریم نداشته است.

کد N1068635

وبگردی