آفتاب
یک روز پس از اعلام ائتلاف؛

وزیر دفاع عربستان با سیسی درباره "ائتلاف اسلامی ضد تروریسم" گفت‌وگو کرد

وزیر دفاع عربستان با سیسی درباره "ائتلاف اسلامی ضد تروریسم" گفت‌وگو کرد

جانشین ولیعهد عربستان و وزیر دفاع این کشور با رئیس‌جمهوری مصر در قاهره دیدار و با وی درباره "ائتلاف اسلامی ضد تروریسم" عربستان بحث و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، علاء یوسف، سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری مصر اعلام کرد که در این دیدار دو طرف درباره ائتلاف اسلامی که عربستان برای مبارزه با تروریسم تشکیل داده و همچنین درباره تحولات منطقه به ویژه سوریه، یمن و لیبی گفتگو کردند.

محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان و عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصری در جریان دیدار خود در قاهره بر اهمیت توقف درگیری‌ها و تلاش برای پایان دادن به بحران‌ها در سوریه، یمن و لیبی تاکید کردند.

رئیس‌جمهوری مصر بر اهمیت تشکیل نیروی مشترک عربی برای تحقق چنین اهدافی تاکید کرد و گفت: این نیرو علیه هیچ طرفی نیست بلکه پیام واضحی است که توانایی اعراب را برای همبستگی و دفاع از منافعشان در مقابله با چالش‌ها نشان می‌دهد.

وی بر تمایل کشور خود برای حمایت از تمامی تلاش‌های عربی و بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم و خشکاندن منابع آن تاکید کرد و گفت: باید تلاش‌هایمان را برای رسیدن به حل و فصل بحران‌ها در منطقه افزایش دهیم چراکه مناطق درگیر محل مناسبی برای گسترش تروریسم هستند.

محمد بن سلمان نیز بر تمایل عربستان برای تقویت همکاری و هماهنگی میان دو کشور و اهمیت نقش مصر در یکپارچه سازی تلاش کشورهای عربی در شرایط کنونی تاکید کرد.

همچنین روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط نوشت: ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان با حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین درباره تشکیل ائتلاف جدید به رهبری عربستان مذاکره کرد.

پادشاه بحرین که کشورش در ائتلاف عربی به رهبری سعودیها در جنگ علیه یمن مشارکت دارد تشکیل این ائتلاف را به پادشاه عربستان تبریک گفت.

عربستان روز گذشته از تشکیل "ائتلاف اسلامی نظامی ضد تروریسم" با مشارکت 34 کشور عربی و اسلامی خبر داد.

انتهای پیام

کد N1068623

وبگردی