آفتاب

ترکیه عامل داعشی بسته شدن کنسولگری آمریکا در استانبول را دستگیر کرد

ترکیه عامل داعشی بسته شدن کنسولگری آمریکا در استانبول را دستگیر کرد

یک "تروریست وابسته به داعش" که به دنبال افشای اطلاعاتی درباره طرحش به منظور حمله به کنسولگری آمریکا در شهر استانبول، این کنسولگری به مدت یک روز تعطیل شد، توسط مقام‌های ترکیه دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه تودی زمان، این تبعه سوری به نام محمد رقیل الحردانی توسط نیروهای امنیتی ترکیه در یک ایستگاه اتوبوس در شهر قهرمان‌ماراش دستگیر شد. الحردانی بعد از دستگیری به دادگاه ارجاع داده شد و دادگاه نیز حکم داد که وی در بازداشت پیش از محاکمه قرار بگیرد.

مقامهای اطلاعاتی ترکیه بر اساس گزارشها اطلاعاتی را دریافت کردند که نشان داد الحردانی که اخیرا از سوریه وارد ترکیه شده در حال برنامه ریزی برای انجام یک حمله انتحاری علیه کنسولگری آمریکا در شهر استانبول است و این مساله را به این کنسولگری اطلاع دادند.

دستگیری الحردانی در زمانی انجام شده که گروه تروریستی داعش با انجام حملاتی در سه قاره جهان که در سال جاری میلادی بیش از 800 کشته بر جای گذاشته تلاش کرده تا دامنه حملاتش را فراتر از سوریه و عراق ببرد.

ماه نوامبر گذشته حملات مسلحانه و بمبگذاری‌هایی که با الهام از داعش در چند نقطه پاریس شامل چند رستوران، یک سالن کنسرت و یک استادیوم ورزشی صورت گرفتند 129 تن کشته برجای گذاشت.

انتهای پیام

کد N1068493

وبگردی