آفتاب
سایه داعش بر کمپین انتخاباتی فیل ها؛

در مناظره انتخاباتی جمهوریخواهان چه گذشت

در مناظره انتخاباتی جمهوریخواهان چه گذشت

نامزدهای حزب جمهوریخواه آمریکا شب گذشته مناظره جدید خود را برگزار کردند که محور اصلی مباحث مطرح شده در این جلسه نحوه مبارزه با داعش بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، در مناظره شب گذشته که اولین مناظره بعد از حملات تروریستی کالیفرنیا بود حاضرین درباره مسائل امنیت ملی و چگونگی مقابله با گروه داعش بحث کردند.

به نوشته رسانه های آمریکایی همچون واشنگتن پست، در این مناظره شکافی جدی میان گروهی که خواستار تجسس بیشتر هستند و کسانی که نگران آزادی های مدنی شهروندان بودند بروز کرد.

«دونالد ترامپ» در این میان در حال تدافعی بود و «جب بوش» فرماندار سابق فلوریدا، ترامپ را کاندیدای هرج و مرج خواند و گفت پیشنهاد او درباره مسلمانان یک توصیه جدی نیست.

بر اساس این گزارش ترامپ به خاطر پیشنهادش برای منع ورود مسلمانان به آمریکا در آغاز مناظره در حالت تدافعی بود اما با این وجود گفت: موضوع حرف من جدا کردن افراد نیست، حرف من امنیت است. من درباره مذهب حرف نمی زنم، درباره امنیت حرف می زنم.

یکی دیگر از پیشنهادهای ترامپ دایر بر بستن اینترنت برای جلوگیری از سربازگیری داعش هم موضوع بحث های داغ بود و وقتی ترامپ سعی کرد از آن دفاع کند با «هو» کردن حاضران روبرو شد.

جب بوش به شدت به شیوه گفتار ترامپ تاخت، و گفت: قادر نخواهی بود با توهین به دیگران به ریاست جمهوری برسی.

سناتور «مارکو روبیو» و سناتور «تد کروز» هم درباره مساله تجسس گسترده تر توسط سازمان های امنیتی و جاسوسی به مشاجره پرداختند.

بر اساس این گزارش، پس از واکنش تند به اظهارات ترامپ درباره مسلمانان، تد کروز سعی کرده است خود را جایگزینی معرفی کند که توانایی پیروزی در یک انتخابات سراسری را دارد.

همزمان مارکو روبیو سناتور اهل فلوریدا سعی دارد از خود چهره ای ملایم تر و انتخاب شدنی تر از هر دو آنها ترسیم کند.
این مناظره همچنین برای جب بوش و کریس کریستی، فرماندار نیوجرسی، اهمیت زیادی داشت. بوش موفق به جمع آوری پول زیادی برای مبارزاتش شده اما موفق به جلب حمایت طیف وسیعی از جمهوریخواهان نشده و برای کناره گیری تحت فشار است.

کد N1068449

وبگردی