آفتاب

وزارت خارجه فلسطین: انتقادات کری از اسرائیل "بجا" بود

وزارت خارجه فلسطین: انتقادات کری از اسرائیل "بجا" بود

وزارت خارجه فلسطین انتقادات اخیر وزیر خارجه آمریکا از سیاست شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی را "درست و بجا" خواند و تاکید کرد آمریکا باید اسرائیل به را عنوان دولتی بالاتر از قانون نداند و به حمایت از اسرئیل پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای از دولت آمریکا خواست رژیم صهیونیستی را بعنوان یک "دولت اشغالگر" به رعایت قوانین بین‌المللی، حقوق بشر، توافقنامه‌های ژنو و نیز قطعنامه‌های بین المللی درباره حق فلسطینی‌ها در تعیین سرنوشت خود ملزم کند.

در این بیانیه تاکید شده است: از آمریکا بیش از هر کشور دیگری انتظار می‌رود پیش از اینکه فرصت از دست برود اسرائیل را به توقف جنایات هر روزه‌اش در حق فلسطینی‌ها ملزم کند و مانع از اقدامات اسرائیل در نقض حقوق فلسطینی‌ها از جمله اعدام‌هاف تخریب منازل مسکونی، بازداشت‌ها، یورش به مسجد الاقصی و شهرک‌سازی ها با هدف ایجاد خلل در طرح تشکیل دو کشور مستقل شود.

وزارت خارجه فلسطین در بیانیه مذکور اعلام کرد که انتقادات جان کری، وزیر خارجه آمریکا از سیاست شهرک‌سازی و برخورد با فلسطینی‌ها درست و بجا هستند.

کری در مصاحبه با "روزنامه نیویورک تایمز" با ابراز ناامیدی نسبت به سیاست‌های دولت بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر اسرائیل) در قبال فلسطینیان، گفت که اسرائیل بدون دستیابی به توافق با تشکیلات خودگردان فلسطین هرگز به دولت یهودی دموکرات مبدل نخواهد شد.وی خاطرنشان ساخت که رژیم صهیونیستی آماج هجمه‌های خطرناکی قرار گرفته است، تداوم شهرک سازی و تخریب خانه‌های فلسطینیان نمی‌تواند مشکل را حل کند و اگر وضعیت به همین منوال باشد عملیات فلسطینیان‌ اوج می‌گیرد

انتهای پیام

کد N1068448

وبگردی