آفتاب
در اولین همایش ملی اقتصاد انرژی؛

مروی: انرژی‌های تجدیدپذیر از دغدغه‌های جدی دولت و مردم است

مروی: انرژی‌های تجدیدپذیر از دغدغه‌های جدی دولت و مردم است

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی انرژی‌های تجدیدپذیر را از دغدغه‌های جدی و اصلی دولت و مردم دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی مروی در حاشیه اولین همایش ملی اقتصاد انرژی با رویکرد انرژی‌های تجدیدپذیر در جمع خبرنگاران، گفت: یکی از بزرگترین اهداف هر همایش اطلاع رسانی و آگاهی بخشی است.

وی ادامه داد: ما با برگزاری این همایش می‌خواهیم درباره انرژی به جامعه اطلاعات تزریق کرده و چالش‌هایی را که در انرژی‌هایی تجدیدپذیر وجود دارد شناسایی کنیم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: انرژی‌های تجدیدپذیر از دغدغه‌های جدی دولت و مردم است و دولت و مسئولان باید به آن اهمیت ویژه‌ای دهند.

مروی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص فعالیت‌های اخیر درباره انرژی‌های تجدیدپذیر در نیشابور، گفت: نیشابور ظرفیت‌های خوبی در مورد انرژی‌های تجدیدپذیر دارد، هم انرژی بادی و هم خورشیدی. تابش خورشید در نیشابور به شکل مطلوبی است و فرصت خوبی را برای استفاده از این انرژی فراهم می‌کند.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: وزارتخانه‌های نیرو و نفت ظرفیت‌های تولید انرژی تجدیدپذیر در نیشابور را شناسایی کردند. امروز نیز قرار بود نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی در نیشابور کلنگ‌زنی شود اما موضوع به تأخیر افتاد.

مروی خاطرنشان کرد: مجوزهای اولیه برای این نیروگاه گرفته شده و از طریق وزارت نیرو به صندوق توسعه ملی نیز معرفی شده است اما ما گفتیم برای اینکه کارها بدون دغدغه و نگرانی جلو رود کلنگ‌زنی بعداً انجام شود.

انتهای پیام

کد N1068340

وبگردی