آفتاب
معاون اول رییس جمهور پیش از عزیمت به الجزایر خبر داد

رایزنی تهران- الجزیره درباره اوضاع خاورمیانه و قیمت نفت

رایزنی تهران- الجزیره درباره اوضاع خاورمیانه و قیمت نفت

معاون اول رییس جمهور با اشاره به برگزاری دومین نشست کمیسیون عالی همکاری های مشترک اقتصادی ایران و الجزایر در سفر دو روزه به این کشور، گفت: متاسفانه بدلیل تحریم ها سطح اقتصادی دو کشور کاهش یافته و به سمت صفر رفته بود که امیدوارم با برگزاری این نشست ضمن یافتن راهکارهای توسعه مناسبات، سطح روابط اقتصادی به اندازه قابل قبولی برسد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسحاق جهانگیری صبح امروز (چهارشنبه) پیش از عزیمت به کشور الجزایر در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: الجزایر یکی از کشورهای مسلمان و سرمدار مبارزه با استعمار است که روابط نزدیکی با جمهوری اسلامی ایران دارد .

وی با اشاره به مشترکات فراوان میان ایران و الجزایر از نظر تاریخ و مذهب، خاطر نشان کرد: توسعه ی روابط با کشورهای همسایه و کشورهای آفریقایی از سیاست های جدی جمهوری اسلامی ایران است.

معاون اول رییس جمهور افزود: تهران و الجزیره درخصوص مسائل منطقه ای نیز دارای مواضع مشترک هستند و همکاری های دو کشور درخصوص مسائل سوریه و یمن از اهمیت زیادی برخوردار است.

جهانگیری همچنین با بیان اینکه الجزایر یکی از کشورهای تولید کننده نفت و عضو اوپک است گفت: باید با رایزنی ها با مقامات الجزایری راهکارهایی برای جلوگیری از کاهش شدید قیمت نفت پیدا کنیم.

انتهای پیام

کد N1068170

وبگردی