آفتاب

رکوردزنی وعده کمک‌ها به آژانس آوارگان سازمان ملل برای سال 2016

رکوردزنی وعده کمک‌ها به آژانس آوارگان سازمان ملل برای سال 2016

آژانس آوارگان سازمان ملل اعلام کرد، در بحبوحه شرایط شدیدا اضطراری در سوریه، سودان جنوبی و دیگر کشورها، این سازمان‌ وعده‌های کمک مالی به ارزش بیش از 687 میلیون دلار را برای سال 2016 میلادی دریافت کرده که بالاترین میزان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آژانس آوارگان سازمان ملل در بیاینه‌ای گفت: از این تعهدات برای کمک به 60 میلیون تنی که به زور در سراسر جهان بی‌خانمان یا بی وطن شده‌اند، استفاد خواهد شد.

در ادامه این بیایه آمده است: این وعده‌های داده شده در جریان یک نشست اهدا کنندگان در ژنو، در زمان شرایط شدیدا اضطراری کنونی همچون شرایط سوریه، سودان جنوبی، جمهوری آفریقای مرکزی، نیجریه و بحرانهای جدید همچون بروندی و یمن و همچنین بحران آوارگان در اروپا مطرح شده‌اند.

آنتونیو گوتیرز، کمیسیونر عالی سازمان ملل در امور آوارگان گفت: در گذشته هرگز شاهد نبوده‌ایم که تعداد بسیار زیادی از مردم از جنگ و خشونت فرار کرده و برای کمک به جامعه بین‌الملل روی آورند.

وی از کشورهای اهدا کننده تشکر کرد اما گفت: اختلاف بین آنچه که لازم است و منافع قابل دسترس رو به افزایش است و ما اغلب حتی برای تامین حداقل حفاظت و کمک برای تمامی افراد نیازمند دچار مشکل هستیم.

آژانس آوارگان سازمان ملل گفت: کمک وعده داده شده به ارزش 2 / 687 میلیون دلار (630 میلیون یورو) برای سال 2016 میلادی بالاترین میزان کمک محسوب می‌شود و به طور چشمگیری از کمک وعده داده شده سال گذشته میلادی که 8 / 500 میلیون دلار بود،‌ بیشتر است.

بودجه آژانس آوارگان سازمان ملل به طور کامل توسط کمک‌های داوطلبانه از سوی دولت‌ها یا اهداکنندگان خصوصی تامین می‌شود.

این آژانس گفت: در جریان پنج سال گذشته درخواست‌ها برای کمک مالی تقریبا دو برابر شده چرا که تعداد افرادی که به زور آواره و بی‌خانمان می‌شوند رو به افزایش است.

انتهای پیام

کد N1068159

وبگردی