آفتاب
یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی:

کسانی وارد عرصه رقابت شوند که ساز هم‌نوایی با دولت را تقویت کنند

کسانی وارد عرصه رقابت شوند که ساز هم‌نوایی با دولت را تقویت کنند

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز دوره افراط و تفریط گذشته است، گفت: افرادی باید در عرصه رقابت‌های انتخاباتی ورود پیدا کنند که دارای رفتار متعادل و میانه‌رو باشند.

محمد علی نمازی در گفت‌وگو با خبرنگار ‌خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر اینکه در شرایط امروز جامعه، کشور و نظام، تحمل افراط و تفریط را ندارد، اظهار کرد: باید افراد دارای منش اعتدالی وارد عرصه انتخابات شوند و به نظر می‌رسد در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی افراطیون نتوانند وارد مجلس شوند.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه دوران شعار زدگی سپری شده است، خاطرنشان کرد: باید کسانی به عرصه رقابت‌های انتخاباتی وارد شوند که برنامه محور باشند که در این راستا ضرورت فعالیت تشکیلاتی و حزبی احساس می‌شود؛ چرا که کاندیداهای منفرد، نمی‌توانند از برنامه سخن بگویند و برنامه زمانی قابلیت طرح دارد که همراه با خرد جمعی باشد و عده‌ای افراد خردمند مسئول اجرای آن شوند.

وی گفت: به نظر می‌رسد در این دوره از رقابت‌های انتخاباتی، هرچه بیشتر شاهد رقابت‌های حزبی باشیم.

نمازی با اشاره به اینکه در سه دهه اخیر در عرصه رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی شاهد فراز و نشیب فراوان بوده‌ایم، توضیح داد: در دهه اول رقابت بین دو جناح چپ و راست و در دهه دوم و سوم بین اصولگرایان و اصلاح طلبان بوده است.

وی با اشاره به شرایط امروز کشور در سال 94 گفت: امروز آنچه را که کاندیداها در ورود به صحنه رقابت‌های انتخاباتی باید مدنظر داشته باشند، توان و آمادگی‌شان در جهت کار برای رفع نیازهای روز کشور است، یعنی باید افرادی وارد عرصه انتخابات شوند که در خود توانایی حل مشکلات امروز جامعه را ببینند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز با توجه به شرایط کشور، سرلوحه کار دولت و مجلس باید مباحث اقتصادی باشد، تصریح کرد: با توجه به شاخص‌های نامطلوب اقتصادی روز جامعه و عقب افتادگی از اهداف سند چشم انداز و برنامه‌های 5 ساله، اولویت امروز کشور اقتصادی است، چرا که از طرف دیگر نیز دکترین حاکم بر جهان امروز نشان می‌دهد که دیگر اقتدار کشورها مبتنی بر قدرت نظامی نیست بلکه آنچه امروز نشان از اقتدار یک کشور دارد، توسعه و توان اقتصادی است و نمونه آن کشور چین است.

وی با تاکید بر اینکه برای ورود به عرصه انتخابات باید منافع فرقه‌ای و منطقه‌ای کنار گذاشته شود، تصریح کرد: نیاز امروز کشور این است که افرادی به صحنه آیند که قدرت توجیه رای‌دهندگان و مردم منطقه و شهرستان خود در مورد اینکه کشور در سایه نگرش به منافع ملی رشد خواهد کرد، داشته باشند تا توان و پتانسیل‌ها و استعدادهای کشور متفرق نشده و در کشور حرکت ایجاد شود.

نمازی با تاکید بر اینکه تجربه ثابت کرده است اختلافات سودی برای کشور ندارد خاطرنشان کرد: در دوره دهم مجلس باید «شعار راهنما و حامی دولت» را سرلوحه کار خود قرار دهند تا اکثریتی به مجلس راه یابد که در فکر راهنمایی و حمایت دولت باشد، نه اینکه چوب لای چرخ دولت بگذارند.

این فعال سیاسی اظهار کرد: در 2 سال باقی مانده ازکار دولت و در فضای پساتحریم نیاز داریم که دولت و مجلس هم‌صدا و همراه و مکمل یکدیگر باشند و افرادی به مجلس راه یابند که بتوانند ساز هم‌نوایی با دولت را تقویت کنند.

انتهای پیام

کد N1068096

وبگردی