آفتاب

ابومرزوق: حماس به دنبال تحقق وحدت ملی است

ابومرزوق: حماس به دنبال تحقق وحدت ملی است

یک عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد که این جنبش به دنبال تحقق وحدت ملی بر پایه مشارکت تمامی طرف‌ها است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، موسی ابومرزوق، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در گفت‌وگو با رادیو الاقصی تصریح کرد: در راه دفاع از این سرزمین، فلسطینیان زیادی جان خود را فدا کرده اند و اگر ملت با یکدیگر متحد باشند و اختلافات را کنار بگذارند، تمامی اهداف انتفاضه قدس محقق خواهد شد.

ابومرزوق افزود که انتفاضه نه توسط گروه یا جریانی خاص، بلکه توسط ملت فلسطین شگل گرفت و حماس نیز از ادامه این انتفاضه و گسترش دامنه آن حمایت خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون سرنوشت آشتی ملی فلسطین اظهار کرد: ما توافقنامه‌هایی را برای تحقق آشتی ملی با جنبش فتح در قاهره و دوحه به امضا رساندیم اما این جنبش به این توافقنامه‌ها پایبند نبوده است.

ابومرزوق ضمن تمجید از مقاومت فلسطین و علمیات‌های قهرمانانه فلسطینیان علیه اشغالگران صهیونیست در قدس و کرانه باختری، تصریح کرد: هدف ما تحقق وحدت ملی فلسطین بر اساس مشارکت همگانی است و هیچ طرفی حق ندارد به تنهایی در مورد هیچ مساله‌ای تصمیم گیری کند.

عضو دفتر سیاسی حماس گفت: اگر جنبش فتح دست از تصمیم‌گیری‌های یک طرفه بکشد و دیگر جریان ها و گروه های فلسطینی را نیز در اداره امور فلسطین شریک بداند، مشکلات حل شده و به توافق و وحدت دست خواهیم یافت.

ابومرزوق در خصوص روابط بین‌المللی حماس نیز گفت که این جنبش متمایل به برقراری روابط خوب و حسنه با تمامی کشورها است؛ به اعتبار این که مسأله فلسطین در درجه اول مساله‌ای کاملا انسانی است.

وی تمامی آزادگان جهان را به مقابله با رژیم اشغالگر قدس که اصلی‌ترین مشکل پیش روی جهان عرب و حتی تمامی جهانیان است، فراخواند.

انتهای پیام

کد N1067949

وبگردی