آفتاب
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

قدرت رهبر شیعیان نیجریه برای دولت این کشور قابل تحمل نبود

قدرت رهبر شیعیان نیجریه برای دولت این کشور قابل تحمل نبود

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستگیری رهبر شیعیان نیجریه توسط دولت و ارتش این کشور گفت که این شخصیت،‌ شخصیتی پرنفوذ است که قدرت ایشان برای دولت این کشور قابل تحمل نبود.

سیدمرتضی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عنوان کرد: رهبر شیعیان نیجریه شخصیتی پرنفوذ است که توانسته 10 میلیون شیعه در آنجا به وجود آورد، ایشان در اربعین نیز نزدیک به 5 میلیون جمعیت را جمع کرد.

او تصریح کرد: قدرت ایشان برای دولت و ارتش قابل تحمل نبود والا شیعیان نیجریه هیچ کاری نکرده‌اند؛ آنها ساکت‌ترین و آرام‌ترین مردم نیجریه هستند و بیشترین خدمت را به دولت می‌کنند ولی چون دیدند ممکن است این نفوذ در آینده برای آنها خطرناک باشد و تشیع را گسترش دهند این اقدام را انجام دادند.

حسینی همچنین عنوان کرد: پیش از این هم داعشی‌ها و وهابیت سه نفر از فرزندان ایشان را کشته بودند. این بار هم دولت و ارتش دست به این اقدام زدند. سازمان ملل که دم از حقوق بشر می‌زند در آنجا حقوق بشری نیست.

این نماینده مجلس افزود: دولت نیجریه در حالی به رهبر شیعیان این کشور حمله می‌کند که آنها هیچ اقدامی انجام نداده و حرکت مسلحانه‌ای نیز نکرده‌اند. بعلاوه دولت نیجریه کاری با بوکوحرام و گروه‌های اینچنینی ندارد اما رهبر شیعیان را دستگیر می‌کند.

انتهای پیام

کد N1067901

وبگردی