آفتاب

کارشناسان سازمان ملل: پرتاب موشک عماد نقض قطعنامه‌ است

کارشناسان سازمان ملل: پرتاب موشک عماد نقض قطعنامه‌ است

کارشناسان سازمان ملل ایران را به نقض قطعنامه شورای امنیت به دلیل آزمایش موشک عماد متهم کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، هیات کارشناسان تحریم‌های شورای امنیت در خصوص ایران در گزارش خود اعلام کرد: آن‌چه ایران با نام موشک عماد در 10 اکتبر 2015 آزمایش کرده است، یک موشک بالستیک است که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را دارد و این اقدام نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است.

در ادامه این گزارش آمده است: هیات کارشناسان در خصوص ایران، بر اساس یافته‌ها و تحلیل‌هایش به این نتیجه‌گیری دست یافته است که آزمایش موشک عماد بر خلاف پاراگراف 9 قطعنامه 1929 شورای امنیت است.

رویترز گزارش داد، این گزارش 10 صفحه‌ای را که 11 دسامبر در اختیار کمیته تحریم‌های ایران در شورای امنیت قرار گرفته بود، در روزهای اخیر مورد بررسی قرار داده است.

به گزارش ایسنا، سردار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان در 19 مهرماه از آزمایش موفقیت‌آمیز موشک دور برد عماد، نسل جدید موشک‌های بالستیک زمین به زمین جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

او با اشاره به راهبرد وزارت دفاع در توسعه و تکمیل توان موشکی نیروهای مسلح و افزایش قدرت بازدارندگی موثر جمهوری اسلامی ایران گفت: این موشک که همه مراحل طراحی و ساخت آن به دست دانشمندان و متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع انجام شد، نخستین موشک دوربرد جمهوری اسلامی ایران با قابلیت هدایت و کنترل تا لحظه اصابت به هدف است که قادر است اهداف مورد نظر را با دقت بالا مورد اصابت قرار داده به طور کامل منهدم کند.

وزیر دفاع با بیان این که طراحی، ساخت و آزمایش موفقیت‌آمیز موشک عماد یک جهش فن‌آورانه و عملیاتی در این حوزه راهبردی به شمار می‌رود تاکید کرد: ما برای افزایش قدرت دفاعی و توان موشکی خود از هیچ‌کس اجازه نمی‌گیریم و برنامه‌های دفاعی خود را به ویژه در حوزه موشکی با قاطعیت پیگیری می‌کنیم که موشک عماد از مصادیق برجسته آن به شمار می‌رود.

انتهای پیام

کد N1067715

وبگردی