آفتاب

انتقاد ظاهری مجدد واشنگتن از تل‌آویو در خصوص شهرک‌سازی‌ها

انتقاد ظاهری مجدد واشنگتن از تل‌آویو در خصوص شهرک‌سازی‌ها

در حالی که رسانه‌های صهیونیستی از کمک های مالی هنگفت واشنگتن به تل آویو برای گسترش شهرک سازی ها در سرزمین های اشغالی خبر می‌دهند، جان کری از سیاست تل آویو در این زمینه انتقاد کرد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النشره، «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا با بیان اینکه سیاست رژیم صهیونیستی خطرات و تهدیدات علیه این رژیم را افزایش می دهد، گفت: اداره امور حکومتی در اسرائیلی که با انضمام مناطق فلسطینی یک دولت دو قومیتی خواهد شد، دشوار است.

اظهارات کری در حالی مطرح می شود که چندی پیش یک رسانه صهیونیست از کمک های مالی هنگفت واشنگتن به تل آویو برای گسترش شهرک سازی ها در سرزمین های اشغالی پرده برداشته بود.

کری در سخنانی با اعلام اینکه رژیم صهیونیستی نمی تواند به راحتی به شهرک سازی در کرانه باختری و تخریب منازل فلسطینیانی که خواهان حل و فصل مسالمت آمیز با آنها هستند، ادامه دهد این سوال را مطرح کرد که آیا اسرائیل در آینده دولتی یهودی یا دولتی دموکراتیک خواهد بود؟ 

جان کری همچنین گفت: سیاست اسرائیل مبنی بر عدم در دست گرفتن ابتکار عمل، می تواند اوضاع را وخیم تر کند و تل آویو را در معرض خطرات و تهدیدات بیشتری قرار می دهد.

وی همچنین نسبت به فروپاشی تشکیلات خودگردان فلسطین ابراز نگرانی نموده و افزود: این امر اقدامات خشونت بار و هرج و مرج بیشتری را موجب خواهد شد به ویژه اینکه 30 هزار نیروی امنیتی فلسطین بیکار یا بدون درآمد معیشتی هستند.

گفتنی است، انتقاد جان کری از شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی در حالی مطرح می شود که چندی پیش روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی اعلام کرده بود:حمایت مالی آمریکا از توسعه شهرک ها از طریق سازمان های خیریه این کشور صورت می گیرد و این سازمان ها طی ۵ سال اخیر ۲۵۸ میلیون دلار به روند شهرک سازی در اسرائیل کمک کرده اند.

کد N1067685

وبگردی